وقتی پای  شهدا درمیان باشد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی  ادای دین می کنند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم گفت: افرادی که وضعیت سوریه و عراق را درک کرده اند و شاهد اعمال گروه های تکفیری بوده اند می دانند دشمنان به هیچ چیز رحم نمی کنند و اگر بچه های  ما از حرم دفاع نمی کردند چه کسانی  این کار را انجام می دادند ؟

به گزارش ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم با حضور دکتر سید محمد تقی طباطبایی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در واحد علوم دارویی برگزار شد.

دکتر سید مهدی رضایت رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی در این مراسم گفت: از زمانی که تصمیم گرفته شد این مراسم برای برگزاری شهدای مدافع حرم برگزار شود عطر حضور آنها فضای علوم دارویی را مزین کرده است.
وی ضمن تشکر از خانواده های شهدا که در مراسم حضور داشتند گفت: از شما ممنونم که دعوت ما را پذیرفتید تا شاهد باشید که دانشجویان جوانی که به عشق مملکت خود و با هدف علم آموزی در دانشگاه مشغول تحصیل هستند،هنگامی که پای شهدا به میان میاید از این مراسم ها با شور خاصی استقبال کرده و ادای دینمی کنند.

دکتر رضایت افزود: من به دانشجویان درسی را در زمینه سلاح های شیمیایی تدریس می کنم و در جریان آن دانشجویان با این سلاح ها آشنا می شوند و درمی یابند در نقاهتگاه های 8 سال دفاع مقدس چه اتفاقاتی رخ داده است و رزمندگان با چه شرایطی می جنگیدند به طوری که تاول های بسیاری در اثر جنگ و استعمال گاز خردل روی بدن خود داشتند اما دم نمی زدند و هیچ شکایتی نداشتند.

وی ادامه داد: افرادی که وضعیت سوریه و عراق را درک کرده اند و شاهد اعمال گروه های تکفیری بوده اند می دانند این افراد به هیچ چیز رحم نمی کنند اگر بچه های ما از حرم دفاع نمی کردند چه کسانی این کار را انجام می دادند ؟من در برابر خانواده شهدا سر تعظیم فرود می آورم ما قدردان زحمات شما هستیم که چنین فرزندانی را پرورش داده اید که و فراموش نمی کنیم اگر این افراد نبودند ما در وضعیت نامناسبی بودیم.

دکتر امین منظمی کارشناس مسائل سیاسی در این مراسم گفت: ضمن تشکر از واحد علوم دارویی و برانامه فاخری که در تکریم شهدای مدافع حرم برگزار کردند یکی از ویژگی های تکریم شهادت دانستن فلسفه آن است در همین زمینه فردی از من سوال کرد چه ضرورتی دارد فرزندان ما عازم سوریه شوند؟ برخی از افراد زخم زبان هایی می زنند که این افراد برای پول راهی جبهه ها می شوند در صورتی که چنین نیست .جوانان ما به سوریه می روند چون وظیفه دینی،انسانی و شرعی هر مسلمانی است فلسفه قیام سید الشهدا دفاع از مظلومان است و نوای هل من ناصر ینصرونی سر داده است .

وی ادامه داد: به اعضای گروه های تکفیری آموخته اند که راه رسیدن به خدا کشتن کفار است و مرحله اول جنگ با کفر، ذبح شیعیان است یکی از افراد این گروه که به درک واصل شده بود 360 شیعه را ذبح کرده بود!

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: در سوریه داعش برای سوریه و عراق به وجود نیامده بلکه برای ما با وجود آمده است. مقام معظم فرمودند اگر این مدافعان حرم نبودند ما مجبور بودیم در کرمانشاه و همدان با داعش بجنگیم. اگر در داخل کشور انفجاری رخ نمی دهد یا مترو منفجر نمی شود، به این دلیل نیست که ما به عنوان هدف انتخاب نشده ایم بلکه آن ها نمی توانند وارد کشور شوند این افراد بارها تصمیم گرفتند وارد ایران شوند اما این گروه ها خارج از مرز متلاشی شدند.

وی تاکید کرد:این افراد در تقسیم بندی های خود اعلام کرده بودند ابتدا حرم امام رضا سپس حرم حضرت معصومه را با خاک یکسان می کنیم حتی خلفا و والیان استان ها را نیز تعیین کرده بودند.مدافعان چنین افرادی را از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دور نگه داشته اند تادانشجویان با امنیت در دانشگاه ها مشغول تحصیل شوند.

تکفیری ها به محدوده کمتر از 50 متر به حرم رسیده بودند

دکتر منظمی در ادامه این مراسم گفت: اساسا دفاع از مقدسات ما در سوریه و عراق گره خورده است تکفیری ها به محدوده کمتر از 50 متر به حرم رسیده بودند اما بچه های مدافع حرم با ایستادگی های خود،وضعیت را متعادل کردند و دشمن را به دورترین نقطه مرزهای حلب راندند.
این مراسم باهمت معاونت دانشجوی فرهنگی دفتر نهاد رهبری بسیج دانشجویی و با همکاری صمیمانه دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم داروویی برگزار شد.

در پایان مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شد و به قید قرعه ، هزینه سفر به مشهد مقدس به 5 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی به مشهد مقدس تعلق گرفت.

701/700

کد خبر: 705179

وب گردی

وب گردی