اسمعیل پورفر: میرزاده  به پارک های فناوری  و کارآفرینی کمک  شایانی کرده است/ روشن شدن موتور اقتصاد مقاومتی با هوشمندسازی تجهیزات و ماشین آلات صنعتی

مدیرعامل شرکت هوشمندسازان تجهیزات و ماشین آلات صنعتی گفت: در گذشته ،بسیاری از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی از کشورهای دیگر وارد می شد،اما اکنون با بومی سازی این محصولات ،با قیمتی حتی کمتر از چین و دیگر کشورهای صادر کننده،به اقتصاد مقاومتی وکار آفرینی کمک کرده ایم، که در این راه کمک های دانشگاه آزاد ، علی الخصوص در زمان ریاست دکتر میرزاده غیر قابل انکار است.

سعید اسمعیل پورفر ، مدیرعامل شرکت هوشمندسازان تجهیزات و ماشین آلات صنعتی ،درگفتگوی اختصاصی با ایسکانیوز با بیان اینکه ما تجهیزات هوشمند کنترل تردد خودرو و انسان تولید می کنیم گفت : تولیدات شرکت ما در حوزه مکانیک و نرم افزار است که در گذشته از کشورهای دیگر وارد می شد،اما اکنون با بومی سازی این محصولات ،با قیمتی حتی کمتر از چین و دیگر کشورهای صادر کننده هم در اقتصاد مقاومتی و هم در کار آفرینی به اقتصاد کشور کمک کرده ایم.

او با اشاره به کاربرد محصولات تولیدیشان گفت :این دستگاه ها برای کنترل رفت و آمد انسان و یا ماشین ، در اداره جات و دیگر اماکن مورد استفاده قرار می گیرد .

مدیرعامل شرکت هوشمندسازان تجهیزات و ماشین آلات صنعتی با بیان ایجاد فضای کارآفرینی برای دانشجویان دانشگاه آزاد افزود :ما با به کار گیری نیروهایی از فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد ، هم به تولید محصول داخلی و هم به بکار گیری و آموزش دانشجویان برای استفاده از دانش فنی و آینده شغلیشان کمک می کنیم، که اکنون تعداد آنان 8 نفر است .

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از ما
مدیرعامل شرکت هوشمندسازان تجهیزات و ماشین آلات صنعتی با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی گفت :این دانشگاه با قرار دادن فضای خوب،وام ها و تسهیلات، بسیار به ما کمک کرده است و به عنوان یک حمایت کننده ،اولین بار نیز از محصولات ما استفاده کرده است .همچنین ،از زمان ریاست دکتر میرزاده، به پارک های فناوری و کارآفرینی کمک های شایانی شده است، اما کمک های ایشان به تنهایی کافی نیست ،ما نیاز به تولیدات انبوه داریم ، که هزینه زیادی را می خواهد وکمک همگانی را می طلبد.

اسمعیل پورفر در مورد چگونگی شروع کارشان گفت :ما در ابتدا یک پروپوزال ارائه دادیم ، که تایید شد ،سپس آنرا به فایل تبدیل کردیم و پس از آن نمونه هایی که در بازار بود را ایرادزدایی و محصولی جدیدتر و ارزانتر را روانه بازار کردیم.

او ادامه داد :مثلا دانشگاه ما بیشترین تردد را در سطح کشور داشت ،که محصولاتمان در ابتدا در آنجا مورد استفاده قرار گرفت .البته ما پیش از این نیز چند سالی در این زمینه فعالیت و مقام جهانی نیز در آن داشته ایم.

مدیرعامل شرکت هوشمندسازان تجهیزات و ماشین آلات صنعتی با اشاره به نیروهای فعالشان گفت :نیروهای ما همه لیسانس و فوق لیسانس مکانیک ،الکترونیک و نرم افزار هستند،خودمن نیز لیسانس مکانیک هستم، که همه از دانشجویان دانشگاه آزاد هستیم.

او در پایان خاطر نشان کرد:به نظر من دانشگاه ما بسیار دانشگاه جامع ، کامل ، به همراه تجهیزات و اساتید بسیار باتجربه است ،که امکاناتش قابل قیاس با دیگر دانشگاه های کشور نیست ،حتی دانشگاه شریف و امیر کبیر نیز کارگاه های تخصصی شان ،در حد دانشگاه ما نیست .همچنین تمامی کسانی که کارهای تخصصی شان را در مراکز تحقیقاتی انجام می دهند،همه افراد با معلوماتی هستند .و اکنون نیز بسیاری از آنان در بهترین و بزرگتربن دانشگاه های جهان مشغول فعالیت می باشند .

101/402

کد خبر: 705186

وب گردی

وب گردی