جهش نسل چهارم دانشگاهها از کارآفرینی محور به سمت تاثیر گذاری

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان اینکه خوشبختانه شاخص علمی استان در رتبه قابل قبولی قرار دارد گفت: افزایش شاخص علمی نشانگر این است که نسل چهارم دانشگاهها از کارآفرینی محور به سمت تاثیر گذار سوق پیدا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مرتضی موسی خانی رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین که با حضور ریاست عالی و هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد با اشاره به پتانسیل های استان قزوین در خصوص توسعه تحصیلات تکمیلی گفت: خوشبختانه شاخص علمی استان در رتبه قابل قبولی قرار دارد و این نشانگر این است که نسل چهارم دانشگاهها از کارآفرینی محور به سمت تاثیر گذار سوق پیدا کردند که امیدواریم با این جنبش نرم افزاری کارهای ارزشمندی صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد مقالات ISI دانشگاه آزاد واحد قزوین به رقمی بالغ بر 1124 مقاله داخلی و 905 مقاله بین المللی رسیده است که در حال حاضر 139 مقام کشوری و جهانی را در کارنامه فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی به ثبت رسانده ایم.

موسی‌خانی درباره فعالیت‌های ساها در دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین گفت: این استان 108 کارگاه و 128 آزمایشگاه با تعداد 4هزار و 896 تجهیزات دارد و تاکنون توانسته 269 خدمت را در سامانه ساها ثبت کند که 22 خدمات دیگر نیز به صورت پیشنهاد مطرح کرده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با تاکید بر اینکه در استان 3 مرکز رشد فعال وجود دارد گفت: خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و حمایت های صورت گرفته توانستیم 55 شرکت دانش بنیان و هسته های فناور و 20 واحد فناور نوع 1 و 2 را فعال وبه مرحله اجرا برسانیم.

وی در ادامه افزود: ما در حوزه شتاب دهندگی بسیار خوب عمل کردیم و طرح های تجاری سازی در بخش های صنعتی مانند ساخت ربات های صنعتی زیر آب ،طرح بازی های رایانه ای،طرح خودرو کوآردرو،عابر روی دو چرخ و تک چرخ،پروژه بسته مدیریت باتری و از این قبیل فعالیت ها را اجرایی و مورد بهره برداری قرار دادیم.

موسی خانی با اعلام اینکه ارگانهای بسیاری به پروژه های ما نگاه حمایتی داشتند گفت: خوشبختانه با طرح های توجیهی مالی که صورت گرفت حدود 10 میلیارد از سوی معاونت علمی بابت تقویت شرکت های دانش بنیان،10میلیارد بابت ساخت خودروی الکتریکی،4 میلیارد از سازمان مدیریت برنامه ریزی،4میلیارد و 500 میلیون از بانک صادرات و 4 میلیارد نیز برای مسابقات روبوکاپ و اعزام دانشجویان به این مسابقات داشتیم که در دو سال اخیر توانستیم اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین افزود: دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین برنامه‌ریزی‌های متعددی برای طرح‌های ارتباط با صنعت و خدمات دارد. این دانشگاه تا کنون 11طرح برون دانشگاهی داشته است و 15 نمایشگاه نیز برگزار کرده است. هم‌چنین 31 تفاهم‌نامه با ارگان‌های مختلف دارد.

وی درباره نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه گفت: نسبت همگن استاد به دانشجو در این استان 1 به 22 است و نسبت غیرهمگن آن 1 به 36 است که در مجموع نسبت دانشجو به اعضای هیات علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت در استان قزوین 1 به 49 است. در کل 695 عضو هیات علمی تمام وقت و پاره وقت در دانشگاه آزاد اسلامی این استان مشغول به کار هستند.

وی در پایان افزود: به مناسبت ربع قرن فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین مراسم ویژه ای در ماه امسال برگزار خواهد شد ضمن آنکه مقرر شده تا در این مراسم از 5 طرح ماندگار و کتاب عملکرد 25 ساله دانشگاه رونمایی شود.

204/200

کد خبر: 705284

وب گردی

وب گردی