اجرای طرح اخلاق حرفه‌ای/ تشکیل پرونده فرهنگی تبعات منفی خواهد داشت

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ما نباید کاری کنیم که موضوعات فرهنگی با مسائل امنیتی اشتباه گرفته شوند گفت: تشکیل پرونده فرهنگی تلقی منفی خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در دوازدهمین جلسه شورای استان‌های دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور دکتر حمید میرزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه امسال به بودجه فرهنگی سال آینده توجه ویژه‌ای خواهد شد گفت: معاونت دانشجویی و فرهنگی قصد ندارد در امور شورای فرهنگی به صورت مستقیم دخالت کند ضمن آنکه بودجه فرهنگی در واحدها شیوه‌نامه مخصوص به خود را دارد که در 8 محور تدوین شده است.

وی گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در برخی از محورها فراتر از پیش‌بینی موجود عمل کرده و بودجه تمامی بخش‌های مدنظر صرف فعالیت های جاری شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه این مطلب بیان داشت: این مبلغ برای دانشگاه‌های غیردولتی مانند دانشگاه آزاد اسلامی 2470 تا 3480 تومان در نظر گرفته شده است که با موافقت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی طبق این مبلغ قیمت غذای دانشجویان اصلاح خواهد شد.

هاشمی موضوع پرونده فرهنگی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی را امری بسیار حساس خواند و افزود: تشکیل پرونده فرهنگی برای دانشجویان و استادان ممکن است تلقی منفی داشته باشد که دانشگاه می‌خواهد بر آنها نظارت کند و این تلقی باعث رکود در جذب دانشجو خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: ما در تلاشیم دانشجویان را به سمتی سوق دهیم تا دانشگاه برایشان مقدس جلوه گر شود. به طور مثال در گذشته فعالیت‌هایی برای پوشش و حجاب انجام می‌شد که دانشجویان را دل‌زده می‌کرد، در صورتی که این موضوع در کمیسیون تخصصی مطرح شده و در تلاش هستیم که فعالیت‌های این حوزه را طوری جلو ببریم تا تاثیر مثبت داشته باشد و دانشجویان برای احترام به محیط دانشگاه به شکل درونی همه این مسائل را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: ما نباید کاری کنیم که موضوعات فرهنگی با مسائل امنیتی اشتباه گرفته شوند، نباید بگذاریم این تلقی برای دانشجویان، استادان و کارمندان ایجاد شود چرا که همه هنجارها باید در دانشگاه رعایت شود و این مسائل باید به شکل درونی برای همه کسانی که در دانشگاه رفت‌و آمد دارند، ایجاد شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اخلاق حرفه‌ای تصریح کرد: این موضوع به صورت جدی در دانشگاه در حال پیگیری است و خوشبختانه محور اجلاس 71 نیز فعالیت‌های فرهنگی است که نمایشگاهی هم از دستاوردهای فرهنگی، هنری و اجتماعی در کنار این اجلاس برگزار خواهد شد.

گفتنی است در این اجلاس محصولات فرهنگی و هنری دانشجویان و شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی عرضه خواهد شد.

دکتر هاشمی گفت: باید مفاخر و مشاهیر استان قزوین در طول تاریخ را به این لیست اضافه شود چرا که می توان معرفی و شناخت مفاخر از موضوعات کلیدی در پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان قرار بگیرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه از راه اندازی بانک اطلاعاتی الکترونیکی برای دانش‌نامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی خبر داد و افزود: استان‌ها می‌توانند تمامی اطلاعات فرهنگی خود را به صورت بانک الکترونیکی در این سامانه ایجاد کنند.

204/200

کد خبر: 705297

وب گردی

وب گردی