جایزه 100میلیون ریالی  برای ثبت پتنت در دانشگاه آزاد اسلامی

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از جایزه 100 میلیون ریالی در خصوص ثبت پتنت خبر داد و گفت: برای بالابردن رقابت میان دانشجویان این استراتژی مصوب و اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر داوود ثمری، مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاداسلامی استان قزوین در خصوص عملکرد بسیار خوبی دانشگاه آزاد واحد قزوین گفت: خوشبختانه این استان در زمینه پژوهش در سال 2015 در رتبه‌بندی سارینادو از نظر زیرساخت‌ها و در توسعه تکنولوژی رتبه دوم را در بین دانشگاه‌های جهان کسب کرده است که این استان در بحث توسعه فناوری حافظ آبروی دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی درباره تفویض اختیار به مراکز رشد تاکید کرد : در خصوص این موضوع بخش‌نامه های مصوب وجود دارد و اختیارات خوبی به مراکز رشد داده شده است.

ثمری افزود: سامانه جامع پژوهش و فناوری با 20 واحد زیرسامانه آماده است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد ضمن آنکه مقر شده تا این سامانه به امور مالی نیز متصل ‌شود و در حال حاضر در 10 واحد هم بارگذاری انجام شده است.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هرجا نیاز به جابه‌جایی بودجه بوده بدون مشکل انجام شده است گفت: خوشبختانه دایره فعالیتی واحدها طبق آیین‌نامه بودجه و هزینه‌ کرد باز است.

ثمری در ادامه خبر از راه اندازی سامانه ثبت پایان نامه ها داد و افزود: برای ثبت پایان‌نامه‌ها سامانه‌ای در حال راه‌اندازی است که در اجلاس 71 رونمایی خواهد شد.

وی در پایان در خصوص ثبت پتنت‌ها اظهار داشت: ثبت پتنت‌ها باید در این استان بالا رود. حمایت‌های لازم برای ثبت پتنت از سمت دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز وجود دارد. حتی برای افرادی که پتنت ثبت می‌کنند 10 میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است

204/200

کد خبر: 705300

وب گردی

وب گردی