این ژل طبیعی پوست شما را جوان می کند

استفاده از میوه ها و سبزیجات، دمنوش و بخور گیاهان دارویی در روند جوانسازی و رطوبت رسانی پوست تاثیر چشمگیری دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، حیدر عظمایی پژوهشگر طب سنتی گفت: برای جوانسازی و پیشگیری از ایجاد چین و چروک حفظ رطوبت پوست ضروری است.


او اظهار داشت: در پوست هایی که از رطوبت کافی برخوردار نیستند باید با آب رسانی مناسب به سلول های پوست به فرآیند ترمیم و بازسازی آن کمک کرد.


عظمایی با تاکید بر اینکه رفع تجمع چربی بیش از حد در پوست در ایجاد طراوت پوست موثر است، بیان کرد: تابش آفتاب به خاطر اشعه ماورای بنفش موجب تحریک پوست و تجمع چربی زیاد بر سطح پوست می شود.


این پژوهشگر طب سنتی عنوان کرد: در برخی مشاغل مانند افرادی که با شوینده های اسیدی حساسیت‌زا سر و کار دارند یا کسانی که با سنگ و خاک مجاورت دارند احتمال بروز آلرژی های پوستی افزایش پیدا می کند.


اوتصریح کرد: در حفظ زیبایی پوست مسئله پیشگیری و مراقبت حائز اهمیت است که استفاده از کرم های ضدآفتاب و مرطوب کننده های متناسب با نوع پوست در ایجاد لطافت و شادابی آن تاثیر چشمگیری دارد.


عظمایی تاکید کرد: به طور کلی برای انجام پاکسازی پوست باید از شوینده های مجاز و مناسب که چربی های زائد را از روی پوست رفع می کنند استفاده کرد تا پوست بتواند روند ترمیم و بازسازی را به خوبی انجام دهد.

این پژوهشگر طب سنتی بیان کرد: افرادی که دارای طبع مرطوب هستند معمولا در معرض مشکلات پوستی نیستند و بیشتر افراد دارای طبع گرم و خشک، سرد و خشک دچار مشکلات پوستی می شوند، همچنین در افراد دارای طبع صفراوی خشکی پوست بیشتر مشاهده می شود‌.


او تاکید کرد: افراد باید از استعمال دخانیات، مصرف غذاهای صفرا ساز مانند ادویه جات، شکلات، غذاهای سرخ کردنی و فست فودها برای داشتن پوست سالم پرهیز کنند.


عظمایی با بیان اینکه پاکسازی کبد، روده و کلیه ها در ایجاد شادابی و سلامت پوست حائز اهمیت است، اظهار داشت: مصرف آب انار، جوشانده عناب و انواع میوه ها و سبزیجات تازه در ایجاد سلامت پوست بسیار اهمیت دارد.


این پژوهشگر طب سنتی اذعان کرد: مصرف عرق شاتره، کاسنی، خارشتر، خارخاسک و کیالک 3 استکان در روز، نیم ساعت قبل یا 2 ساعت بعد از صرف غذا به همراه یک قاشق چای خوری سکنجبین موجب پاکسازی سیستم خونرسانی می شود.


او گفت: لایه برداری آرد باقالا، آرد عدس به همراه کمی کف دریا، سدر ، بابونه، ماست و لیمو ترش به عنوان ماسک به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست برای سلامت آن توصیه می شود، لازم به ذکر است که در پوست های چرب، سرکه و در پوست های خشک شیر به جای آن استفاده شود.


عظمایی با بیان اینکه استفاده از روغن گل راعی، روغن گل مغربی، روغن بابونه و روغن بادام شیرین در پوست های خشک سبب آب رسانی و لطافت آن می شود، تصریح کرد: خوردن میوه هایی مثل سیب، لیموترش، آناناس، شلیل، لیمو شیرین، کاهو و خیار موجب پاکسازی خون و طراوت پوست می شود.


این پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: استفاده از ماسک کدو، خیار و پوست موز تاثیر زیادی در رطوبت رسانی و جوان سازی پوست دارد‌.


او ادامه داد: استفاده از ماسک گوجه فرنگی سالم و رسیده بر روی پوست می تواند به لایه برداری و رفع چین و چروک صورت و پاکسازی آن کمک کند.

عظمایی عنوان کرد: استفاده از ژل آلوئه ورا به دلیل خواص فراوانی که در جوانسازی پوست و از بین بردن جای جوش دارد 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست سبب آب رسانی سریع و ترمیم کنندگی پوست و عوارض ناشی از آفتاب سوختگی می شود.


این پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: بخور بابونه، گل بنفشه و تخم گیشنیز در پاکسازی پوست تاثیر چشمگیری دارد، همچنین در پوست های دارای جوش های عفونی بخور بابونه، پونه و تخم گیشنیز بسیار موثر است.


او بیان کرد: مدت زمان انجام بخور باید 10 تا 15 دقیقه و یک روز در میان صورت بگیرد، استفاده زیاد از بخور سبب خروج چربی زیر پوست و از بین رفتن رطوبت پوست می شود.


عظمایی یادآور شد: استفاده از ترکیب صدر و بابونه به همراه سرکه یا گلاب به عنوان ماسک برای از بین بردن جوش های سر سیاه تاثیر چشمگیری دارد.

704/700

کد خبر: 705495

وب گردی

وب گردی