پل راین رهبر جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا ماند

پل راین،‌ رئیس فعلی مجلس نمایندگان آمریکا مجددا از سوی حزب متبوعش یعنی حزب جمهوری‌خواه به اتفاق آرا در سمتش در صد و پانزدهمین دوره کنگره آمریکا ابقا شد.

به گزارش ایسکانیوز به نوشته نیویورک تایمز، به گفته اشلی استرانگ، سخنگوی پل راین، او از سوی میک مولوانی، یکی از اعضای بنیانگذار کمیته محافظه کار آزادی که به کنار زدن جان بوئنر، رئیس قبلی مجلس نمایندگان آمریکا از این سمت کمک کرد مجددا به این سمت منصوب شده است. پل راین در حالی در دور بعدی مجلس نمایندگان آمریکا هم سمت خود را حفظ خواهد کرد که مجلس بعدی از ماه ژانویه کار خود را آغاز می کند.

جمهوری خواهان علاوه بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، در انتخابات هشتم نوامبر توانستند اکثریت خود در هر دو مجلس کنگره آمریکا را حفظ کند.

پل راین، چندان از دونالد ترامپ در رقابت های ریاست جمهوری حمایت نکرد اما حالا می گوید که ترامپ از او حمایت می کند. راین که پس از انتشار فیلم صحبت های ترامپ درباره لمس بدن زنان، گفته بود که دیگر با نامزد جمهوری خواهان برای تبلیغ و سخنرانی روی صحنه نخواهد رفت، در هفته منتهی به انتخابات اعلام کرد که به ترامپ رای خواهد داد و به صورت تلویحی از او حمایت کرد.

راین در یک جلسه خبری در روز سه‌شنبه گفت: هفتاد درصد از آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که کشورشان در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند. او همچنین گفت: آنها حالا می‌گویند که باید به یک سمت درست رفت. این وظیفه ماست که به عقب نگاه نکنیم و نگاهمان به جلو باشد.

پل راین همچنین در توییتر نوشت: افتخار بزرگی است که همکارانم من را برای خدمت در سمت ریاست مجلس نمایندگان نامزد کرده‌اند.

از آنجا که جمهوری خواهان اکثریت را در مجلس نمایندگان به عهده دارند، گزینه تعیین شده از سوی آنها در رای گیری ماه ژانویه با حضور کل اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، به آسانی به ریاست این مجلس خواهد رسید.

انتخاب راین در جلسه خصوصی نمایندگان جمهوری خواه انجام شد و او در این رقابت بی رقیب بود.

این در حالی است که دموکرات‌ها در انتخاب رهبرشان به عنوان رهبر نمایندگان اقلیت در مجلس نمایندگان موفق نبوده‌اند. نانسی پلوسی، که هم اکنون رهبریت دموکرات ها را به عهده دارد، به نظر می رسد که از سوی هم حزبی هایش با مخالفت هایی برای تداوم این سمت روبه رو است.

یکی از نمایندگان ارشد دموکراتها گفت که تاخیر در انتخاب رهبر اقلیت دموکرات، به خاطر حضور نمایندگان جدیدی است که در این انتخابات برگزیده شده و از ماه ژانویه کارشان را آغاز می کنند.

هنوز کاندیدای دیگری از میان نمایندگان دموکرات آمادگی خود برای رقابت با پلوسی در کسب ریاست را اعلام نکرده اما یک نماینده از ایالت اوهایو به نام تیم رایان، گفته که در حال بررسی ورود به این رقابت است.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 705528

وب گردی

وب گردی