برگزاری نشست نحوه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقای سلامت استان سیستان و بلوچستان

نشست نحوه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقای سلامت استان سیستان و بلوچستان امروز چهارشنبه با حضور دکتر سید محمدهادی ایازی در محل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت برگزار شد.

‎ به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید محمد هادی ایازی با تشکر از حضور گروه‌ها در این نشست، ضمن تشریح ضرورت مشارکت سازمان‌های غیردولتی در استان‌های کشور به ویژه در استان‌های محروم، از موسسه محکم به دلیل اقدامات بسیار خوب و حضور در استان سیستان و بلوچستان تشکر و قدردانی کرد.

براساس این گزارش، دکتر جمالی در خصوص ویژگی‌های منحصر به فرد سیستان و بلوچستان و لزوم فعالیت بیش‌تر سازمان‌های مردم‌نهاد در این استان سخن گفت. او تاکید کرد که دانشگاه‌ها موظف به همکاری با موسسات غیردولتی شده‌اند. هم‌چنین بایستی از تجارب جهانی در این زمینه بهره برد.

در ادامه دکتر حسین طاهری، رییس هیات امنای مؤسسه محکم، گزارشی از سفر به این استان و هماهنگی‌های انجام شده ارایه کرد.

دکتر ایرج ضاربان، رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، نیر با تشریح وضعیت استان، خواستار رسیدگی ویژه و حضور فعال سازمان‌های غیردولتی شد. وی ادامه داد که باید دست در دست هم و با برنامه‌ریزی مشکلات را برطرف کنیم و می‌بایست خیریه‌های این استان را توانمند کنیم.

دکتر قاسم، مدیر انجمن مقابله با گرسنگی، در این نشست گفت: 7 استان کشور در وضعیت ناامنی غذایی قرار دارند که استان سیستان و بلوچستان در رأس آن‌ها قرار دارد.

‎ سپس نشست با بحث و گزارش سازمان‌های غیردولتی حاضر در مورد فعالیت‌ها و توانمندی‌های این سازمان‌ها و کمک‌هایی که در این استان می‌توانند انجام دهند، ادامه یافت.

در پایان دکتر جمالی به جمع‌بندی مطالب مطروحه پرداخت و قرار شد در نشست بعدی ظرف حداکثر 2 ماه آینده، نمایندگان استان سیستان و بلوچستان از سوی وزارت بهداشت دعوت شوند و مسوولان سازمان‌های غیردولتی نیز در استان در قالب شبکه‌های هم‌سنخ، حضور میدانی داشته باشند.

انجمن اطلاع‌رسانی دیابت گابریک، انجمن ام اس ایران، انجمن اهدای عضو ایرانیان، انجمن آلزایمر ایران، انجمن تالاسمی ایران، انجمن حمایت از بیماران سوخته (ققنوس)، انجمن حمایت از بیماران کلیوی، انجمن حمایت از مبتلایان به دیستروفی، انجمن خیریه اوتیسم ایران، انجمن سکته مغزی ایران، انجمن صرع ایران، کانون هموفیلی ایران، موسسه حمایت از بیماران هموفیلی و ترومبوفیلی ایرانیان (مهتا)، موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی (محکم)، موسسه محک، موسسه خیریه بهنام دهش‌پور، بنیاد علوی و بنیاد برکت از جمله حاضران نشست نحوه مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد در ارتقای سلامت استان سیستان و بلوچستان بودند که برای بررسی وضعیت تشکیل شعبه در مناطق مختلف این استان؛ حمایت ویژه مردم منطقه با روی‌کرد محرومیت‌زدایی؛ پیش‌گیری از بروز بیماری‌های تحت پوشش سازمان‌های غیردولتی؛ آموزش جامعه عمومی و متخصصین مرتبط تشکیل شده بود.

‎ گفتنی است در این جلسه دکتر مصطفی جمالی، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت؛ دکتر ایرج ضاربان، رییس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، و گردانندگان سازمان‌های غیردولتی ملی فعال نیز حضور داشتند.

700/701

کد خبر: 705576

وب گردی

وب گردی