نسل بعدی کنکورد تا ۲۰۲۰ به پرواز در می‌آید

استارتاپ Boom Technology که در زمینه‌ی هوا و فضا فعالیت می‌کند، از نمونه‌ی اولیه‌ی یک جت مسافری مافوق صوت رونمایی کرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ طبق گفته‌ی این شرکت، این نمونه‌ی اولیه قرار است نسل بعدی کنکورد باشد. قرار است تا پایان سال ۲۰۱۷، این نمونه‌ی اولیه که XB-1 Supersonic Demonstrator نام دارد، در حضور فعالان صنعت هوا و فضا و در فرودگاه Centennial شهر دنور (Denver) رونمایی شده است.

طبق گفته‌ی Boom، مسیر ۱۵ ساعته‌ی لس‌آنجلس تا سیدنی با هواپیمای XB-1 فقط ۶ ساعت طول خواهد کشید.

جت XB-1 در اندازه‌ی یک سوم آن چه شرکت Boom در ذهن دارد ساخته شده. این شرکت امیدوار است تا مدل واقعی را تا سال ۲۰۲۰ آماده‌ی پرواز کند. در حال حاضر نمونه‌ی اولیه‌ی این هواپیما، فقط جا برای یک خلبان دارد. مدل مسافری این جت قرار است ۴۴ مسافر را در خودش جای دهد. استارتاپ Boom ادعا کرده است که می‌تواند با جت جدیدی که ساخته، پرواز ۷ ساعته‌ی نیویورک به لندن را به ۳٫۵ ساعت کاهش دهد. طبق گفته‌ی این شرکت، مسیر ۱۵ ساعته‌ی لس‌آنجلس تا سیدنی با هواپیمای XB-1 فقط ۶ ساعت طول خواهد کشید.

البته بد نیست به قیمت بلیط‌های این جت مسافری هم اشاره‌ای بکنیم. شرکت Boom گفته که بلیط‌ها بسیار به صرفه خواهند بود و هر صندلی روی جت XB-1 “فقط” پنج هزار دلار قیمت خواهد داشت.

جت مسافری کنکورد، پس از ۲۷ سال فعالیت در سال ۲۰۰۳ به کنار گذاشته شد و از آن زمان،‌ هیچ جت مسافری دیگری وارد خطوط هوایی نشده است.

طبق ادعای شرکت Boom، جت جدید آن‌ها با سرعت ۲٫۲ ماخ یا ۲۳۳۵ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند که ۱۰ درصد از کنکورد و بیش از ۱۰۰ درصد از هواپیماهای معمولی بیشتر است.

منبع: دیجی کالا

203/201

کد خبر: 705581

وب گردی

وب گردی