احتمال همکاری روسیه و آمریکا علیه داعش تقویت شده است

شبکه خبری راشا تودی اعلام کرد: آمریکا که از دو ماه پیش هرگونه همکاری با روسیه در سوریه را متوقف کرده است، زمان حکومت دونالد ترامپ این همکاری ها به ویژه علیه گروه تروریستی داعش را از سر خواهد گرفت.

به گزارش ایسکانیوز رسانه روسی روز چهارشنبه افزود: رئیس جمهوری منتخب آمریکا به احتمال زیاد پس از انجام تحلیف، حمله های هوایی مشترک با روسیه به مراکز گروه تروریستی داعش را در دستور کار قرار می دهد.
در مطلب شبکه روسی به آمادگی و عزم رئیس جمهوری جدید آمریکا برای همکاری با روسیه در مبارزه با تروریست ها در سوریه اشاره شده است.
راشاتودی همچنین با اشاره به یک مقاله روزنامه واشنگتن تایمز گفت: پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا نیز از سیاست رئیس جمهوری جدید این کشور علیه داعش در سوریه حمایت خواهند کرد.
به گفته شبکه روسی، این روزنامه آمریکایی افزوده است: گام احتمالی از سوی ترامپ برای همکاری با روسیه در آینده نزدیک از سوی واشنگتن، اجرای توافق حمله های هوایی مشترک به مواضع تروریست ها خواهد بود که واشنگتن اجرای آن را متوقف کرده است.
راشاتودی با اشاره به سخنان یک مقام پنتاگون افزود: پنتاگون برای اجرای توافق ها با روسیه در مورد حمله به داعش آمادگی دارد.
به گزارش ایرنا، ترامپ پیش از پیروز شدن بارها اعلام کرد که برخلاف دولت باراک اوباما، مبارزه با داعش و گروههای تروریستی در سوریه اولویت واشنگتن خواهد شد.
دولت کنونی آمریکا از حدود دو ماه پیش همکاری با روسیه حتی برای حل سیاسی بحران سوریه را متوقف کرده که علت آن مخالفت واشنگتن با سرکوب جبهه النصره، داعش و دیگر گروههای تروریستی به ویژه نزدیک حلب است.
از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و ترامپ دیروز در یک گفت وگوی تلفنی، افزون بر روابط دو جانبه و مسائل بین المللی، اوضاع سوریه و راهکارهای تشریک مساعی برای مبارزه با تروریسم را بررسی کردند.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 705590

وب گردی

وب گردی