اجازه دولت برای امضای موقت موافقنامه کشتیرانی با کشورهای حوزه خزر

معاون اول رییس جمهوری تصویب نامه هیات وزیران مبنی بر اجازه به وزارت راه و شهرسازی برای امضای موقت موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی خزر بین ایران و روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان را ابلاغ کرد.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور خارجه ابلاغ کرد.
متن مصوبه هیئت وزیران به شرح زیر است:
وزارت راه و شهرسازی مجاز است با هماهنگی معاونت حقوقی رییس‌جمهور (امور توافق های بین‌المللی) و وزارت امورخارجه نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت‌های فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری قزاقستان و جمهوری ترکمنستان در چارچوب متن پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، ظرف سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری نماید.
بر این اساس اهداف این موافقنامه عبارتند از تنظیم و گسترش روابط در زمینه حمل و نقل دریایی در دریای خزر بین طرف های متعاهد؛ ایجاد هماهنگی های لازم در کشتیرانی در دریای خزر و مساعدت جهت گسترش روابط تجاری-اقتصادی بین طرف های متعاهد.
این موافقتنامه شامل یک مقدمه و بیست و سه ماده در دو نسخه اصلی به زبان های فارسی، زبان کشور مقابل و انگلیسی تنظیم شده است و هر سه متن از اعتبار یکسان بر خوردار خواهند بود. در صورت اختلاف در تفسیر نیز متن انگلیسی ملاک خواهد بود.

308/300

کد خبر: 705602

وب گردی

وب گردی