برگزاری جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورودسال95 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک

جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورودسال95 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و همکاری اداره کل روابط عمومی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، جلسه توجیهی دانشجویان ورودی جدید به همت معاونت دانشجویی فرهنگی و همکاری اداره کل روابط عمومی و با حضور دکتر علیرضا نظام آبادی دبیر هیأت امنا ورییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی ، حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب سلحشور نیا، رییس دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، ،معاونین دانشگاه،اعضای هیأت رییسه ،رؤسای دانشکده ها و دانشجویان ورودی جدید در تالار فردوسی شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

در این مراسم، دکتر علیرضا نظام آبادی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای کربلا وایام شهادت سرور وسالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) با تبریک و خوشامدگویی به دانشجویان ورودی جدید گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب و یکی از نمونه های بارز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی درحوزه آموزش عالی است .

دبیر هیأت امنای استان مرکزی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن زیرساخت های لازم و امکانات علمی ، پژوهشی، آزمایشگاهی و ورزشی و استفاده از استادان مجرب و متعهد و ایجاد فرصت برای ورود علاقمندان به دوره ­های آموزش عالی به ویژه جوانان نقش بسیار مهمی در توسعه کمی و کیفی مراکز آموزش عالی کشور ایفا کرده است.

رییس واحد اراک با اشاره به تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی اراک در 19 دی 1363 راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی وآموزشی خود را از مهرماه سال1364 با پذیرش 600 دانشجو از طریق آزمون سراسری در 10 رشته تحصیلی شامل مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی‌نساجی، مهندسی مکانیک، مهندسی کشاورزی،کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، مدیریت صنعتی، حسابداری و زبان و ادبیات انگلیسی آغازکرد.

دکتر نظام آبادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی اراک بزرگ‌ترین دانشگاه غرب کشور است،گفت: واحد اراک با هشت معاونت شامل: معاونت آموزشی، معاونت اداری و مالی، معاونت پژوهشی، معاونت دانشجویی فرهنگی، معاونت علوم پزشکی ،معاونت برنامه ریزی ،معاونت عمرانی و معاونت سما، و دارای 4 مرکز آموزشی وابسته- مرکز مهاجران، شازند، آستانه و خنداب هر ساله موفق به کسب موفقیت ها و دستاوردهای چشمگیری در زمینه های علمی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اراک در جلسه توجیهی دانشجویان جدید الورود با بیان این که دانشگاه از طرح های علمی و پژوهشی دانشجویان حمایت می کند ، افزود: دانشجویان می توانند با استفاده از مهارتشان و استفاده از امکانات دانشگاه درقالب انجمن های علمی و طرح های پژوهشی درکنار استادان خود بر روی ایده ها وخلاقیت هایشان تمرکز کنند و دراین راستا برای خود و خانواده و کشورشان افتخار آفرینی کنند.

دکتر نظام آبادی با خوب ارزیابی کردن امکانات وزیرساخت های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک گفت: دانشگاه پتانسیل و امکانات خیلی خوبی در زمینه فعالیت های ورزشی،فرهنگی و آزمایشگاهی فراهم کرده که دانشجویان می توانند از این فرصت ها استفاده بهینه را داشته باشند.

وی ایجاد ،تجهیز واهمیت دادن به فعالیت کانون ها ی دانشجویی فرهنگی را ضروری دانست وگفت: برگزاری واجرای برنامه های فرهنگی با محوریت دانشجویان دربرگزاری همایش ها، زمینه‌ساز ایجاد نشاط و مشارکت فرهنگی و اجتماعی آنها در دانشگاه آزاد اسلامی را فراهم می کند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی با اشاره به فعالیت های گسترده حوزه دانشجویی فرهنگی واحد اراک ادامه داد : اقدامات چشم گیری در این حوزه انجام شده از جمله قانونمندتر شدن نقل و انتقالات، نظارت همه جانبه بر امور خوابگاه ها و به کارگیری نیروی انسانی مناسب، نظارت مستمر برکیفیت غذای دانشجویی و تجهیز خوابگاه ها به به امکانات جدیدبه منظور تکریم واقعی دانشجویان و خواسته های آن ها درچارچوب قوانین ومقررات دانشگاه، سازماندهی بیش از پیش سرویس ایاب و ذهاب و کوتاه کردن زمان صدور گواهی نامه های موقت و... را از موارد بسیار مهم این معاونت عنوان کرد.که بایستی امورفوق با نگاه پدرانه،دلسوزانه ومسئولانه صورت پذیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک فعالیت های کمیته انضباطی را در راستای قوانین ضروری توصیف کرد و افزود: اگر کمیته انضباطی سختگیری نکند ،انگیزه ای برای کسانی که درس می خوانند وجود نخواهد داشت.

وی بیان اینکه دانشگاه تسهیلات خوبی به دانشجویان درمقاطع مختلف تحصیلی ارائه می دهد،گفت: معاونت اداری ومالی در چارچوب قوانین و مقررات دانشگاه تسهیلاتی شامل وام ازدواج، ضروری، مسکن، فراغت از تحصیل و کمک هزینه تحصیلی بنا به نیاز و درخواست هردانشجو پرداخت می نماید.

رییس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی گفت: رعایت مقررات وآئین نامه های آموزشی و اخلاقی دانشگاه و حفظ شأن دانشگاه،استاد وکارمند وظیفه اصلی هر دانشجوست و آشنایی با مقررات آموزشی و آشنایی با گروه آموزشی و دانشکده می‌تواند راه‌گشای مشکلات و مسائل احتمالی باشد.

هم‌چنین حجت‌الاسلام والمسلمین سلحشورنیا رییس دفترنهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این نشست ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود گفت: امیدوارم از فرصت های رشد و ارتقای علمی که فراهم شده به نحو احسن استفاده کنید و بهترین و سرنوشت ساز ترین لحظات را با دستاوردهای بسیار ارزشمند و فاخری همراه کنید.

وی اظهار کرد: دانشجویان جدید الورد باید دقت کنند که دغدغه ها و مسایل شخصی خود را هیچگاه در کلاس درس همراه نکنند تا زمینه علم آموزی هرچه بهتر آنها فراهم شود.

حجت الاسلام و المسلمین ایوب سلحشورنیا با اشاره به لزوم رعایت مسائل فرهنگی برای قشر دانشجو اظهارکرد: رعایت مسائل فرهنگی و دینی در دانشگاه در رأس اموراست و دراین راستا باید این محیط علمی و ارزشمند تحت تاثیر مسائل غیر فرهنگی قرار نگیرد.

رییس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با بیان توصیه های آموزشی و اخلاقی به اهمیت مدیریت زمان اشاره کرد و افزود: از شما دانشجویان درخواست می کنم از فرصت های پیش رو نهایت استفاده را جهت کسب علم و دانش و تهذیب نفس ببرید و زمان خود را بیهوده سپری نکنید.

در ادامه این جلسه هر یک از معاونین دانشگاه آزاد اسلامی اراک به معرفی و تشریح فعالیت‌ها و قوانین و مقررات حوزه معاونت تحت امر خود برای دانشجویان ورودی جدید پرداختند.

در پایان مراسم از تیم های دانشجویی بتن، رباتیک، بهپاد و تیم خودرو که در مسابقات جهانی و کشوری حائز رتبه شده بودند و همچنین از مدال آوران تیم های ورزشی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

201

کد خبر: 705697

وب گردی

وب گردی