برگزاری کمپین پیشگیری از دیابت در 7 نقطه کرمان

کانون های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با حمایت اداره کل فرهنگی و اجتماعی این واحد و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اقدام به برگزاری کمپین پیشگیری از دیابت کردند.

به گزارش ایسکانیوز، پدرام نیک روش دبیر اجرایی کمپین پیشگیری از دیابت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اظهار کرد: این کمپین با همت کانون های سلامت، خبرنگاری و شعر وادب دانشگاه از بیست و هشتم آبان ماه به مدت سه روزدر هفت نقطه از شهر کرمان آماده خدمت رسانی به همشهریان گرامی می باشد.

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان با تشکر از اداره کل فرهنگی و اجتماعی این واحد به دلیل حمایت و پرورش کانون های دانشجویی افزود: در این طرح کانون سلامت دانشگاه علوم پزشکی با کانون های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان همکاری می کند و این کمپین ها فرصت مناسبی برای ارتباط بیشتر دانشجویان دانشگاه های کرمان با حوزه سلامت و فرهنگ خواهد بود.

نیک روش تصریح کرد: این کمپین ها در نقاط پرتردد شهر کرمان از جمله میدان مشتاقیه، پارک شورا، کلینیک بعثت، چهارراه شفا و دانشگاه های آزاد اسلامی ، شهید باهنر و پردیس علوم پزشکی شهر کرمان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت آشنایی بیشتر دانشجویان با مسائل و معضلات اجتماعی جامعه تاکید کرد: برگزاری چنین کمپین هایی زمینه ساز ثبات و توسعه فعالیت های فرهنگی در حوزه سلامت جامعه خواهد شد.

این فعال حوزه دانشجویی و فرهنگی ابتلا به دیابت را یکی از بیماری های شایع معرفی کرد و خواستار اطلاع رسانی و انجام فعالیت های به موقع در پیشگیری از این بیماری شد.

همچنین سحر توحیدی دبیر کانون سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: با توجه به اینکه دیابت بیماری بسیاری شایعی است و بیش از 9 درصد از مردم استان کرمان درگیر این بیماری هستند، باید در زمینه فرهنگ سازی پیشگری از دیابت فعالیت های بیشتری صورت پذیرد.

توحیدی با تشکر از حمایت های مسئولین واحد کرمان در برگزاری این کمپین، افزود: در هفت نقطه اصلی شهر کمپ ایجاد شده است که با همکاری دانشجویان دانشگاه ازاد اسلامی واحد کرمان و انجمن دانشجویی سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان از روز جاری به مدت سه روز در خدمت مردم شریف کرمان هستیم.

دبیر کانون سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان اظهار داشت: هفته آخر آبان ماه به عنوان هفته دیابت نامگذاری شده و کمپین سلامت و دیابت از سال گذشته در اماکن عمومی شهر کرمان راه اندازی شده است. توحیدی افزود: هدف از طرح کمپین دیابت و سلامت غربالگری مردم در زمینه بیماری دیابت است.

وی خاطرنشان کرد: حضور در نماز جمعه و همایش پیاده روی از دیگر فعالیت های این کمپین به مناسبت هفته دیابت است.

201

کد خبر: 705709

وب گردی

وب گردی