برگزاری کارگاه کمک های اولیه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

کارگاه « کمک های اولیه » به همت شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و همکاری دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در حاشیه برگزاری این کارگاه، دکتر اکرم رحمانی رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان ضمن عرض تسلیت به مناسبت این ایام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ، گفت:شورای زنان فرهیخته دانشگاه ازاد اسلامی استان گیلان در استان گیلان همزمان با چند استان دیگر شروع به کار کرده و در این شورا ۹ کمیته تشکیل شد که یکی از آنها کمیته ها، کمیته سلامت و پزشکی است .

وی با توجه به توانمندی های زنان در عرصه های مختلف جامعه خاطر نشان کرد: تلاش این کمیته براین است که نقش زن در مشاغل کلیدی جامعه پر رنگ تر شود و امیدوارم زنان بیشتری در عرصه های مدیریت ورود کنند.

رئیس شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان افزود: کارگاه کمک های اولیه باهمکاری دانشکده پرستاری و مامایی تشکیل شده است و در این کارگاه عملیات امدادی و نجات لازم را که یک بانو باید بداند طی سه جلسه وبه مدت ۱۶ ساعت با صدور گواهی نامه بازآموزی شده تا بانوان ما توانمندیهای لازم را در برخورد با افراد مصدوم کسب کنند.

دکتر رحمانی ادامه داد: شورای زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان از زمان شروع به فعالیت تاکنون کارگاه هایی را پیش بینی و برگزار کرده است که می توان به کارگاه ارتباط موثربا همسر،همایش تشخیص و پیشگیری از سرطان زنان، کارگاه روانشناسی در خصوص اخلاق حر فه ای اشاره کرد که خوشبختانه باز خورد خوبی نیز داشت.

لازم به ذکر است دکتر سید علی مجیدی عضو هیأت علمی گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عنوان مدرس این دوره بود که در طی زمان برگزاری دوره علاقه مندان با مباحث کمک های اولیه احیاء قلبی و ریوی و در دوبخش تئوری و عملی با مطالب ارائه شده آشنا شدند.

201

کد خبر: 705735

وب گردی

وب گردی