محمودی: اگر دانشگاه آزاد اسلامی نبود ما هنوز در پشت کنکورهای سال های طولانی بودیم

یک نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی گفت: اگر دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت ما هنوز در پشت کنکوری های سال های طولانی بودیم.

محمد محمودی نماینده مردم شهریار در گفت و گو با ایسکانیوز، با بیان این که دانشگاه آزاد در انقلاب اسلامی جوانان بسیار زیادی را توانسته جذب کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی رشد خیلی زیادی کرده است که ما شاهد جذب دانشجویان در واحدهای برون مرزی، درون مرزی و بین المللی هستیم.

وی افزود: شاید اگر دانشگاه آزاد اسلامی وجود نداشت ما هنوز پشت کنکوری های سال های طولانی بودیم. بنده خاطرم است که دوره کنکور ما از هر 15 نفر فارغ التحصیلان رشته ریاضی فیزیک شاید 1 نفر می توانست در دانشگاه قبول شود؛ فکر می کنم در حال حاضر به ازای هر یک نفر سه صندلی آماده است که اگر کسی در دانشگاه آزاد، پیام نور، دولتی و علمی_کاربردی تمایل شرکت در کنکورشان را داشته باشد فضای بسیار به وجود آمده که حجم عمده اینها مدیون توسعه دانشگاه آزاد اسلامی است.

محمودی با اشاره به مباحث پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با توجه با مباحث پژوهشی دانشگاه آزاد نسبت به عملکرد دانشگاه باید یک مقدار بیشتر شفاف سازی شود. دانشگاه آزاد باید مسیر علم و دانش خود را طی کند و در مجموع موفق و جایگاه خود را می تواند حفظ کند.

وی در پاسخ به این که چرا افرادی دانشگاه آزاد اسلامی را به مسایل سیاسی نسبت می دهند، گفت: این سوال را باید از همان افراد پرسید که چرا این کار را می کنند اما به نظر من دانشگاه آزاد حتی نباید شبهه ای در عملکرد و روندش عمل کند که این شائبه را ایجاد شود که دنبال منافع سیاسی است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید دقت و تلاش بیشتری در جهت رشد و تعالی علم در کشور داشته باشد و انشالله در همین مسیر موفق باشد و نباید وارد مسایل سیاسی شود و با شفاف سازی عملکرد و ارائه به موقع گزارش های خوب می تواند از این شبهات در نزد مردم دوری کند.

302/300

کد خبر: 705794

وب گردی

وب گردی