دو تبعه مالزی و نیجریه در سنگاپور اعدام شدند

سنگاپور روز جمعه دو تبعه نیجریه و مالزی را پس بررسی مجدد پرونده برای تجدیدنظر در حکم، به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری،ایرنا، دفتر مبارزه با مواد مخدر سنگاپور در بیانیه ای اعلام کرد حکم اعدام یک مرد 38 ساله نیجریه ای امروز جمعه در مجتمع زندان 'چانگی' اجرا شد.
'چیجیوکه استفن اوبیوها' که به امید فوتبالیست شدن به سنگاپور آمده بود سال 2008 میلادی به اتهام قاچاق دو کیلو و 600 گرم حشیش بازداشت شد.
براساس قوانین سنگاپور هر فردی با بیش از 500 گرم مواد مخدر بازداشت شود می تواند حکم اعدام دریافت کند.
دفتر مبارزه با مواد مخدر سنگاپور اعلام کرد تغییر قانون در سال 2013 باعث شد این تبعه نیجریه فکر کند، می تواند به حبس ابد محکوم شود، اما تقاضای وی رد شد.
براساس گزارش رسانه های محلی سنگاپور، 'دوندران سوپرامانیان' یک تبعه 31 ساله مالزی نیز روز جمعه به طور جداگانه به اتهام قاچاق هروئین به سنگاپور اعدام شد.
او سال 2011 میلادی در ایست بازرسی مرزی سنگاپور با مالزی در حالی دستگیر شد که دو کیلو و 700 گرم مواد مخدر و 83.36 گرم هروئین خالص با خود قاچاق می کرد.
سنگاپور موضع قوی در برابر جرائمی مانند قتل و قاچاق مواد مخدر دارد و قاچاقچیان را به مرگ محکوم می کند، هر چند گروه های حقوق بشر خواستار لغو مجازات اعدام هستند.
سنگاپور سال گذشته میلادی نیز حکم اعدام در مورد چهار متهم اجرا کرد که یک مورد برای قتل و سه مورد دیگر در ارتباط با قاچاق مواد مخدر بود.
700/703

کد خبر: 705853

وب گردی

وب گردی