بازی نور و رنگ پهپادهای اینتل در آسمان دیزنی لند

در روز ۲۰ نوامبر دو کمپانی دیزنی و اینتل با مشارکت یکدیگر یک مراسم آتش بازی مدرن تحت عنوان «Starbright Holidays Drone Show» را با استفاده از پهپادهای نور افشان به اجرا بگذارند.

به گزارش ایسکانیوز، شاید به تدریج باید با آتش بازی ها و انفجارهای رنگارنگ مواد شیمیایی در آسمان خداحافظی کنیم، چون پهپادها قصد دارند به زودی جای آنها را در آسمان شب بگیرند.

این مراسم بزرگترین نمایش جلوه های نوری پهپادها تا کنون خواهد بود و بیش از ۳۰۰ پهپاد ساخت اینتل در این برنامه شرکت خواهند کرد. پهپادهایی که مجهز به چراغ های LED ویژه با قابلیت تولید بیش از ۴ میلیارد رنگ متنوع هستند.

اینتل نام این پرنده های مکانیکی فوق سبک از جنس فوم و پلاستیک را «Shooting Star» گذاشته و هر کدام از آنها می توانند به مدت ۲۰ دقیقه در آسمان به پرواز بپردازند. شرکت سازنده برای اولین بار ۱۰۰ دستگاه از این پهپادها را در سال ۲۰۱۵ و در کشور آلمان به پرواز درآورده بود.

در ابتدا نیاز بود که به ازای هر پهپاد یک نفر هدایت کننده کنترل را از روی زمین به عهده داشته باشند، اما توسعه یک پلتفرم کنترلی جامع این اجازه را به اینتل داد که هدایت تمام پرنده ها را به یک سیستم رایانه ای یکپارچه بسپارد.

این الگوریتم علاوه بر این که هدایت پهپادها را در طی برنامه بر عهده خواهد داشت، همچنین می تواند با دریافت الگوها و اشکال مد نظر، تعداد دقیق پرنده های مورد نیاز برای اجرای برنامه را نیز مشخص نماید.

هر «Shooting Star» مجهز به یک جی پی اس داخلی و ارتفاع سنج است که موقعیت مکانی و فضایی پرنده را به سیستم اطلاع می دهد. همین قابلیت ها این امکان را می دهد که مجموعه ای شامل ۳۰۰ پرنده بتوانند با هماهنگی کامل و در فاصله تنها ۱.۵ متر از یکدیگر به اجرای نمایش بپردازند.

منبع:دیجیاتو

205/200

کد خبر: 705855

وب گردی

وب گردی