آیت الله امامی کاشانی: مراقبت از وضعیت هوا وظیفه آحاد جامعه است/آمریکا مولد تروریسم است

خطیب نماز جمعه گفت: مراقبت از وضعیت هوا وظیفه آحاد جامعه است، تردد خودروهای تک سرنشین کمتر شود و با وسایل عمومی حرکت کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه مراقبت از وضعیت هوا وظیفه آحاد جامعه است، ادامه داد: در شهرهای بزرگ مانند تهران بر سالخوردگان، کودکان و بیماران ترحم کنیم و بی اعتنای به جامعه سوار بر خودروهایمان باشیم.

وی افزود: خودروها باید سالم و دارای معاینه فنی باشند، به آن رسیدگی کنیم. تردد خودروهای تک سرنشین کمتر شود و با وسایل عمومی حرکت کنیم.
وی با تاکید بر این که توجه به جامعه، حق مردم و ارزش دادن به انسان ها باید همیشه مد نظر ما باشد، اظهار کرد: این هوا را باید همه مواظبت کنیم، وسایل و خودروها نیز باید سالم باشند.

آمریکا حامی تروریسم در منطقه
وی در بخشی دیگر از خطبه دوم نماز جمعه تهران، آمریکا را مولد تروریسم خواند و گفت: یمن، سوریه، مرزهای عراق، افغانستان و کشورهای مختلف اسلامی گرفتار تروریسم هستند. (آمریکا) مادر و پدر تروریسم است؛ شما تروریسم را متولد کردید و بودجه می دهید، آن وقت ایران را چنین متهم می کنید؟
امامی کاشانی افزود: الان این جهان، چنین جهانی است و ما در این زمان زندگی می کنیم. در زمانی به سر می بریم که دنیای استکبار چنین حمله کرده است.
وی ادامه داد: همانطوری که رهبر عزیزمان فرمودند، مساله ریاست جمهوری(آمریکا) برای ما تفاوت ندارد؛ آنچه مهم است این است که دشمن چه می کند و تاکنون آمریکا به ایران و کشورهای اسلامی چه کرده است؟ ملت آمریکا هم به بدبختی و گرفتاری اقتصادی و اخلاقی افتاده اند. این وضعی است که دنیای امروز گرفتار آن شده و با این شرایط روبه رو هستیم.
خطیب جمعه تهران اضافه کرد: می بینید با تمام وقاحت می ایستند و می گویند ایران را تحریم کردیم و یا با وقاحت به سازمان ملل نامه می نویسند و ایران را طرفدار تروریسم می خوانند. خودشان در یمن بمب خوشه ای می ریزند و کوچک و بزرگ را به خاک و خون می کشند؛ آن گاه به ایران این حرف ها را می زنند.
امامی کاشانی با بیان این که انتظار فرج را به معنای صبر و استقامت است، گفت: یعنی نباید از این عربده کشی ها ترسید و در برابر این ها و بدمستی هایشان عقب نشست.همانطوری که رهبرمان فرمودند و امام(ره) هم پایه ریزی کردند؛ باید ایستاد و محکم هم ایستاد، خسته هم نشد،‌ فکر نکنیم این ها چیزی یا کسی هستند؛ تکیه بر خدا نصرت پرورگار را در پی دارد.
امام جمعه موقت تهران افزود: خط مقابل این قومی که خون ریزی ها و جنایات را انجام می دهند، سرمایه دینی است که توجه به امام عصر(عج) و انتظار و دعا برای آن حضرت است.

تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی عراق در خدمت به زایران امام حسین(ع)
امامی کاشانی همچنین اظهار داشت: از نیروهای نظامی و انتظامی عراق هم تشکر می کنم که در امنیت و کمک و خدمت به زائران امام حسین(ع) اهتمام دارند. جمعیت(زائران اربعین) به این زیادی توجه دارند،‌ اکنون در دنیا انعکاس خاصی دارد این انعکاس در برابر آن همه جنایت هاست.
وی ادامه داد: این جمله مهمی است که یکی از نویسندگان اهل سنت می گوید این شعار، عظمت و حرکت در برابر آن حرکت هایی که استکبار دارد، بسیار آموزند و ارزنده است.

302/300

کد خبر: 705903

وب گردی

وب گردی