معاون وزیر خارجه :به دنبال لغو روادید با روسیه هستیم

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با بیان اینکه در حال برنامه ریزی برای لغو روادید با کشور روسیه هستیم افزود: این اقدام نشان می دهد که در طول تاریخ و قبل از انقلاب نیز چنین روابط گسترده ای بین دو کشور حاکم نبوده است .

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم رحیم پور که به منظور شرکت در نمایشگاه بین المللی هوایی ایران و حضور در نشست 'روز روسیه' به جزیره کیش سفر کرده بود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به حضور مناسب روسیه در این رویداد مهم اشاره کرد و افزود: زمانی که نام روابط راهبردی عنوان می شود اگر بدون همکاری امنیتی و نظامی باشد این روابط معنای عمیقی نخواهد داشت .

وی اظهار کرد : در همکاری های ایران با روسیه ، موضوع سوریه در اوج وضعیت همکاری میان دو کشور به حساب می آید که امیدواریم این همکاری ها برای صلح و امنیت منطقه اثرگذار باشد.
وی با تاکید بر اینکه جهان به دنبال حل مسالمت آمیز بحران سوریه است گفت : امروز دیگر سخن از رفتن بشار اسد نیست بلکه صحبت از تمامیت ارضی سوریه ،عراق و دیگر کشورها است.
رحیم پور گفت: کشورهایی چون ترکیه به علت مسائلی که در قسمتی از سرزمین خود دارند در خطرند ،بنابراین باید همه دست به دست بدهیم تا بتوانیم بوسیله گفت وگو و مذاکره سیاسی این مسیر را به انجام برسانیم.
وی به روابط مناسب ایران و روسیه اشاره کرد و افزود: بالاترین تردد بین دو کشور را در سالهای اخیر شاهدیم ،دکتر روحانی رئیس جمهوری و آقای پوتین تاکنون 8 بار با یکدیگر دیدار داشتند و دیدار دیگری نیز در آینده خواهند داشت.
رحیم پور روابط اقتصادی دو کشور را خوب ارزیابی کرد و به ایرنا گفت : برای توسعه هر چه بیشتر این همکاری راههای دیگری را نیز در نظر داریم.
معاون وزیر خارجه به لغو روادید برای تورهای دسته جمعی اشاره کرد وگفت: در حال برنامه ریزی برای لغو روادید با کشور روسیه هستیم که نشان دهنده این است که در طول تاریخ و قبل از انقلاب نیز چنین روابط گسترده ای بین دو کشور حاکم نبوده است.
این مقام مسئول در وزارت امور خارجه ، حضور هواپیماهای سوخو در جزیره کیش و هیات های روسی در نشست های تخصصی در حوزه هوایی و هوانوردی نشانه اعتماد و روابط رهبردی ایران و روسیه است .
وی به خبرنگار ایرنا افزود : سوخوها در آبهای خلیج فارس به پرواز در آمدند و قبل از این نیز در دریای خزر این همکاری وجود داشت.
معاون وزیر امورخارجه به همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم در سواحل مدیترانه نیز اشاره کرد و گفت : اتصال این سه آب برای امنیت منطقه مشهود است .
هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران که از روز چهارشنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در کیش گشایش یافته است تا 29 ابان ماه پذیرای بازدید کنندگان است .

300/302

کد خبر: 705912

وب گردی

وب گردی