توپچی: ما در کشتی چیزی به نام کشتی گیر سالاری نداریم/ حرف های نسنجیده حاشیه ساز هستند

دبیر سابق فدراسیون کشتی گفت: ما در کشتی، کشتی گیر سالاری نداشتیم و نخواهیم داشت.

محمد رضا توپچی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص صحبت های دلیریان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار داشت: کشتی گیران المپیکی نیاز به زمان دارند زیرا آنها خسته هستند و نیاز به استراحت دارند. این کشتی گیران ماه ها برای آماده سازی خود برای المپیک از خانه و کاشانه دور بوده اند و اکنون می خواهند کنار خانواده خود باشند و به کارهای شخصی خود بپردازند. تیم ملی می تواند برای تورنمت های مورد نظر که نزدیک است از جوانان استفاده کند تا هم محکی برای آنان شود و هم کشتی گیران المپیکی فرصتی برای استراحت داشته باشند.

وی افزود: قطعا این کشتی گیران برای شرکت در تمرینات تیم ملی حضور خواهند یافت چرا که ما باید از تجربیات آن ها استفاده کنیم. کشتی گیران المپیکی دو دوره پشت سرهم در اردو بوده اند و خستگی بر آن ها قالب شده است ما نباید با افکار اشتباه و غلط خود برای آن ها و تیم ملی حاشیه سازی کنیم از همه مهم تر ما با حرف های نسنجیده خود تمام زحمات چندین ساله این عزیزان را زیر سوال می بریم.

دبیر سابق فدراسیون کشتی گفت: ما در کشتی، کشتی گیر سالاری نداشتیم و نخواهیم داشت دوستانی که این موضوع را بیان می کنند به این توجه کنند که تیم ملی، کشتی گیرانی در حد و اندازه آنان نداشت که جایگزین کند به خاطر همین المپیکی های لندن را باز هم برای المپیک ریو انتخاب کردند. کشتی گیر سالاری زمانی رخ می دهد که ما با وجود مهره جایگزین باز هم ناز کشتی گیری را بکشیم که اردوی تیم ملی را ترک کرده است.

وی تصریح کرد: به نظرم این عادلانه نیست که چنین لقبی را به کشتی گیران المپیکی بدهند. زیرا آن ها برای جامعه ورزش کشور خود تلاش کردند.

توپچی با اشاره به حاشیه سازی برای تیم ملی و کشتی گیران گفت: ما باید کشتی کشورمان را یک رویکرد مناسب اداره کنیم و نگذاریم برای تیم ملی حاشیه ای بسازند و فضای ضد ورزشی ایجاد کنند. ما باید با آرامش با کشتی گیران صحبت کنیم، آن ها را به آرامش دعوت کنیم نه این که با حرف های نسنجیده خود برای تیم ملی و کشتی گیران حاشیه درست کنیم و کشتی را از راه خود دور کنیم.

دبیر سابق فدراسیون خاطر نشان کرد: امیدوارم فدراسیون و اعضای کادر فنی تیم ملی فرصت بیشتری را در اختیار کشتی گیران المپیکی بگذارند تا بتوانند خود را به تمرینات تیم ملی برسانند. فدراسیون می تواند با یک برنامه ریزی دقیق و منسجم جوانان را وارد گود کند تا المپیکی ها هم استراحتی را داشته باشند و بعد به اردوی تیم ملی ملحق شوند.

605/101

کد خبر: 705961

وب گردی

وب گردی