نخستین جشنواره بین المللی انیمیشن با موضوع پژوهش، فناوری و نوآوری

دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری با هدف شناسایی دستاوردها، چالش ها و فرصت‏های حوزه پژوهش، فنّاوری و نوآوری از منظر هنرمندان نخستین دوره مسابقه بین المللی انیمیشن با موضوع پژوهش، فناوری و نوآوری را در گستره بین المللی برگزار می نماید. این دوره از مسابقه با موضوع محوری «چالشها و فرصتهای موجود در پژوهش، فنّاوری و نوآوری» است.

به گزارش ایسکانیوز، دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فنّاوری با هدف شناسایی دستاوردها، چالش ها و فرصت‏های حوزه پژوهش، فنّاوری و نوآوری از منظر هنرمندان نخستین دوره مسابقه بین المللی انیمیشن با موضوع پژوهش، فناوری و نوآوری را در گستره بین المللی برگزار می کند. این دوره از مسابقه با موضوع محوری «چالشها و فرصتهای موجود در پژوهش، فنّاوری و نوآوری» است.

روانبخش صادقی دبیر نخستین دوره مسابقه بین المللی انیمیشن با موضوع پژوهش، فناوری و نوآوری گفت: این جشنواره در راستای مباحثی چون پژوهش، تحقیقات و فناوری، نوآوری و نهادینه کردن این موضوعات برگزار می شود. سال گذشته دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری این جشنواره را در حوزه عکس و کاریکاتور برگزار کرد که نتایج قابل توجهی به همراه داشت. در همین راستا تصمیم گرفته شد تا این جشنواره را در حوزه هنر انیمیشن نیز برگزار کنند.

این کارگردان انیمیشن با تاکید بر اینکه بسیاری از مسایل اجتماع را می‌شود با زبان هنر بیان کرد، توضیح داد: زبان هنر می تواند با مخاطب ارتباط بهتری برقرار کند و تبدیل به یکی از رسانه های تاثیرگذار در جامعه شود.

وی افزود:ما تلاش می کنیم تا در این جشنواره هنرمندان در حوزه انیمیشن به این نتیجه برسند که از چنین رویکردهایی برای تولید انیمیشن استفاده کنند تا در نهایت رویکردهای مورد نظر از طریق انیمیشن در جامعه منتشر شود.

دبیر نخستین جشنواره «انیمیشن، پژوهش، فناوری و نوآوری» توضیح داد: در تلاش هستیم که این جشنواره محلی برای ابتکار و نوآوری در حوزه انیمیشن شود تا فعالان در این عرصه در زمینه نوآوری فعالیت بیشتری داشته باشند. همچنین با ورود نقد و انتقاد از طریق انیمیشن، بتوانیم تاثیر قابل توجهی در جامعه داشته باشیم.

صادقی در پایان گفت: یکی از مهمترین اتفاق هایی که در این جشنواره به دنبال آن هستیم، حضور افراد آماتور در حوزه انیمیشن است. اختتامیه این جشنواره ۲۸ آذر ماه و در هفته پژوهش برگزار می شود. در واقع این جشنواره افتتاحیه ندارد و علاقمندان به شرکت در این جشنواره فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند تا داوری ها صورت گیرد.

موضوع‏ ها و مضامین کلی مدنظر این دوره از مسابقه عبارتند از فناوری و نوآوری مسئولانه، تجهیزات پژوهشی دانشگاه‏ها و پژوهشگاه‏ها، تعاملات بین المللی علمی دانشگاه‏ها و مراکز آموزش عالی، ارتباط دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با کار و صنعت، پژوهش های غیرکاربردی، سهم پژوهش در تولید ناخالص داخلی، بهره‏ وری در پژوهش، پژوهشگران و بازار کار، مهاجرت دانش آموختگان و پژوهشگران، جایگاه پژوهش در بین مردم، فنّاوری و نوآوری در زندگی مردم، فنّاوری و نوآوری در مظاهر اجتماعی، شهری و روستایی، فنّاوری و آَسیب‏های اجتماعی، فنّاوری و بومی‏سازی، فنّاوری های نرم و نقش فنّاوری در تولید ثروت ملی.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به سایت www.atfest.ir ارسال کنند. این جشنواره با هدف حضور افراد آماتور و خلاق برگزار می شود.

200

کد خبر: 705988

وب گردی

وب گردی