آغاز فرآیند اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دکتر امین قاسم بگلو گفت: اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۰ محور، ۱۰۴ استاندارد و ۱۴۰ سنجه مطابق ابلاغیه وزارت بهداشت انجام شده است که البته الزامات مذکور در بازنگری جدید توسط وزارت مذکور، متناسب با اعتباربخشی درمانی تغییر و تعدیل می شود.

دکتر امین قاسم بگلو،مدیر کل توسعه خدمات سلامت دانشگاه آزاد اسلامی، در خصوص موضوع اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی به ایسکانیوز گفت: موضوع اعتباربخشی آموزشی مراکز درمانی و موسسات آموزشی بعنوان یکی از بسته های تحول آموزش پزشکی ابلاغی از طرف وزارت بهداشت ، مطرح گردیده است و در این راستا معاونت علوم پزشکی دانشگاه ضمن برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی، نسبت به تبیین موضوع اقدام و ارزیابی درونی بیمارستان های دانشگاه آزاد اسلامی را با مشارکت آنها و همگام با وزارت بهداشت انجام و نتایج آن را حتی زودتر از بیمارستان های دولتی به وزارت مذکور اعلام کرده است.

وی در ادامه افزود: یکی از پیش نیازهای انجام اعتبار بخشی آموزشی در بیمارستان های آموزشی، کسب درجه یک یا عالی اعتباربخشی درمانی وزارت بهداشت است و خوشبختانه از 11 بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی، 7 بیمارستان در اعتباربخشی درمانی اخیر وزارت بهداشت،توانستند رتبه اول را کسب کنند.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت ارزشیابی و اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های کشور را که بعنوان ارزیابی بیرونی است، شروع کرده و بزودی بیمارستان های واجد شرایط دانشگاه آزاد اسلامی نیز از طرف وزارت مذکور ارزیابی خواهند شد.

قاسم بگلو در پایان خاطر نشان کرد:اعتباربخشی آموزشی بیمارستان ها در ۱۰ محور، ۱۰۴ استاندارد و ۱۴۰ سنجه مطابق ابلاغیه وزارت بهداشت انجام شده است که البته الزامات مذکور در بازنگری جدید توسط وزارت مذکور، متناسب با اعتباربخشی درمانی تغییر و تعدیل می شود.

200/202

کد خبر: 705997

وب گردی

وب گردی