سه مرکز ثابت و یک کتابخانه سیار روستایی در خراسان شمالی

سه مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و یک مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرعامل در استان خراسان‌شمالی، گشایش یافت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در آیین گشایش متمرکز چهار پروژه کانون در خراسان‌شمالی گفت: رویکرد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تحقق عدالت آموزشی، فرهنگی و توسعه فعالیت‌ها و در برگیری تمام کودکان و نوجوانان ایران است.

مدیر عامل کانون در این مراسم که روز پنج‌شنبه 27 آبان 1395 به مناسبت روز کتاب و کودک بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی برگزار شد، توجه به مناطق روستایی و محروم را از اولویت‌های فعالیت کانون دانست و تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کانون توسعه مراکز سیار شهری و روستایی است. در حال حاضر بیش از 120 مرکز سیار شهری و روستایی در کشور فعالیت می‌کند که در چند سال اخیر گسترش این مراکز رشد 30 درصدی داشته است.

مدیر عامل کانون گفت: همه‌ی فعالیت‌های کانون مانند قصه‌گویی، فیلم‌سازی، پویانمایی، سرود و ... با محور کتاب و کتاب‌خوانی است که این فعالیت‌ها جنبه پرورشی و تربیتی دارد و بچه‌ها را به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند می‌کند.

وی یادآور شد: امروز روز خجسته‌ای برای استان خراسان‌شمالی است زیرا بعد از 40 سال چهار مرکز فرهنگی‌هنری به مجموعه مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه شد.

منیر صادقی مدیرکل کانون خراسان‌شمالی نیز در این آیین گفت: پیش‌ از این، سه مرکز فرهنگی‌هنری در خراسان‌شمالی و در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین مشغول به فعالیت هستند که اکنون مراکز فرهنگی‌هنری تازه‌ای در شهرستان‌های مرزی راز و جرگلان و بام و صفی‌آباد نیز راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: از محل سفر مقام معظم رهبری به استان هم اعتباراتی برای توسعه فعالیت‌های کانون اختصاص‌ یافته است.

صادقی گفت: مراکز فرهنگی‌هنری بام و صفی‌آباد، راز و جرگلان، مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد و کتاب‌خانه سیار روستایی شماره دو بجنورد از طرح‌هایی بود که امروز افتتاح شد.

مدیرکل کانون خراسان‌شمالی یادآور شد: مجتمع فرهنگی و هنری در بجنورد، مراکز فرهنگی‌هنری راز و صفی‌آباد و نیز دومین کتاب‌خانه سیار روستایی خراسان‌شمالی با صرف 35 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است و اعتبار اجرای این طرح‌ها از محل سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری و استانی تامین و هزینه شده است.
این مراکز فرهنگی‌هنری کانون با حضور مدیرعامل کانون، استاندار خراسان‌شمالی، فرماندار و شماری از مسوولان این استان به بهره‌برداری رسید.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان‌شمالی که از 40 سال گذشته تنها دارای سه مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و پنج مرکز سیار بود اکنون از شش مرکز فرهنگی‌هنری ثابت و شش مرکز سیار روستایی بهره‌مند است.

502500

کد خبر: 706002

وب گردی

وب گردی