صالحی: ساخت نیروگاه‌های جدید هسته ای بوشهر شتاب می گیرد

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: با پرداخت قسط اول ساخت دو نیروگاه جدید هسته ای بوشهر تا پایان امسال عملیات عمرانی این دو نیروگاه شتاب می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، علی اکبر صالحی صبح شنبه در بدو ورود به استان بوشهر افزود: تکمیل این دو نیروگاه 10 سال زمان می برد.
رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: نیروگاه اول بوشهر سالهاست که کار خود را آغاز کرده و با موافقت دولت برای ساخت دو نیروگاه جدید هم قرارداد بسته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دو پروژه اورژانس هسته ای و بیمارستان تخصصی قلب در بوشهر از سوی سازمان انرژی اتمی ایران احداث می شود.
صالحی افزود: در آمد این بیمارستانها پس از ساخت، برای کارمندان نیروگاه اتمی بوشهر است.
وی گفت: بوشهر به یک بیمارستان جامع که مردم از خدمات آن بهره مند شوند و برای درمان به دیگر استانها مراجعه نکنند، نیاز دارد.
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه آینده استان بوشهر روشن است، گفت: پس از برجام آینده ایران تابناک خواهد بود و مردم آثار حرکت دولت در این موضوع را احساس می کنند.
وی یادآور شد: رسیدن میزان صادرات نفت به دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز که به اندازه صادرات پیش از تحریم هاست، نشان دهنده گشایش در امور پس از برجام است و در آینده هم گشایش های بیشتری را شاهد خواهیم بود.

308/300

کد خبر: 706020

وب گردی

وب گردی