منچستر یونایتد - آرسنال؛  بازهم ونگر و مورینیو مقابل هم

دو تیم منچستر یونایتد و آرسنال امروز (29 آبان ماه) از ساعت 16:00 در ورزشگاه اولد ترافورد شهر منچستر به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

به گزارش ایسکانیوز، منچستر یونایتد و آرسنال در اولدترافورد مهم‌ترین دیدار هفته دوازدهم لیگ برتر انگلستان ر ا برگزار خواهند کرد.

س از وقفه‌ای که بازی‌های ملی ایجاد کرده بود، لیگ برتر با یکی از جذاب‌ترین بازی‌های خود باز می‌گردد. در شرایطی که روزگار برای ژوزه مورینیو و آرسن ونگر، دو رقیب همیشگی سخت می‌گذرد، هر دو تیم در این بازی به سه امتیاز نیاز دارند. منچستر یونایتدی که هنوز خود را پیدا نکرده است، با شکست در این بازی تمام رویاهایش برباد خواهد رفت و آرسنالی که در یکی از سخت‌ترین کورس‌های قهرمانی با منچستر سیتی، لیورپول، چلسی و تاتنهام رقابت می‌کند، برای حفظ جایگاه خود به پیروزی در این بازی نیاز دارد.

در حال حاضر، منچستریونایتد شش امتیاز با آرسنال فاصله دارد و برای جبران این فاصله می‌کوشد. آن‌ها در حال حاضر در جایگاه ششم جدول قرار گرفته‌اند، جایگاهی که برای شیاطین سرخ قطعاً راضی‌کننده نیست و آن‌ها به دنبال نتایج بهتری خواهند بود. پیروزی در برابر سوانزی پیش از بازی‌های ملی، به چهار بازی بدون پیروزی متوالی آن‌ها در لیگ برتر پایان داد و حالا یک پیروزی در برابر رقیب سنتی، می‌تواند روحیه آن‌ها را دوچندان کند. یونایتدی که در ترکیب خود ستاره‌های زیادی را می‌بیند و باید دید که در برابر آرسنال چه خواهد کرد.

در طرف مقابل، آرسنال که هم‌اکنون در جایگاه چهارم قرار دارد، فقط دو امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. تیم آرسن ونگر که پس از کسب تنها یک امتیاز در دو بازی نخست خود در لیگ برتر فصل جاری مورد انتقادهای فراوان قرار گرفته بود، حالا از هفته اول تاکنون شکست‌ناپذیر بوده و با ستاره‌هایی چون الکسیس سانچز و مسوت اوزیل، در حضور مدافعان مستحکمی چون شکودران موستافی و لوران کوسینلی می‌تواند پس از قریب به ده سال در یک رقابت لیگ برتر در اولدترافورد به پیروزی برسد.

** بازیکنان کلیدی دو تیم:

در ترکیب منچستر یونایتد، جوان این تیم در غیاب زلاتان ابراهیموویچ و عدم حضور احتمالی وین رونی، می‌تواند نقشی کلیدی بازی کند. او که فصل گذشته با دو گل خود از عوامل اصلی پیروزی 3 -2 یونایتد در برابر آرسنال بود، حالا در این فصل با اعتماد به نفس بیش‌تری در زمین حاضر می‌شود و در هشت دیدار لیگ برتر، او موفق به زدن سه گل شده است، از جمله گل پیروزی‌بخش یونایتد به هال سیتی در دقایق پایانی؛ باید دید که این جوان 19 ساله در ترکیب یونایتد چه خواهد کرد، اما قطعاً حضور او در نوک پیکان تهاجمی یونایتد با حضور بازیکنانی چون پوگبا، می‌تواند برای تیم میزبان مثمر ثمر باشد.

صحنه‌ای که در جریان پیروزی 3-2 منچستر یونایتد در برابر آرسنال، مارکوس رشفورد یکی از دو گل خود به آرسنال را وارد دروازه این تیم کرد.

در آرسنال نیز مرد اول این روزهای توپچی‌ها، مسوت اوزیل است. او که در فصل گذشته با پاس گل‌های خود، تکنیک و توانایی خود را به خوبی نشان داد و در فصل جدید، با همکاری فوق‌العاده‌ای که با الکسیس دارد، نقش پررنگی در بردهای آرسنال دارد. بازیکنی که با مورینیو کاملاً آشناست و باید دید که در اولدترافورد، می‌تواند مثل همیشه برای آرسنال موثر باشد یا خیر.

** شرایط در جدول:

آرسنال در هفته اول شکست خورد و منچستریونایتد 3 هفته نخست را با پیروزی پشت سر گذاشت اما اکنون اوضاع متفاوت شده و تیم لندنی با 24 امتیاز در رده دوم است؛ در حالی که منچستریونایتد 18 امتیازی در رده ششم قرار دارد.

** نکات جالب از دیدارهای و شرایط دو تیم:

▬ منچستر یونایتد در این بازی اریک بایی، آنتونیو والنسیا، کریس اسمالینگ، زلاتان ابراهیموویچ را قطعاً در اختیار نخواهد داشت.

▬ آرسنال در این دیدار از به همراه داشتن پر مرته‌ساکر، دنی ولبک، چوبا آکپوم، لوکاس پرز، هکتور بیرین و سانتی کازورلا محروم است.

▬ آخرین پیروزی آرسنال در اولدترافورد، به یک دهه پیش باز می‌گردد. در این مدت، آرسنال هفت بار در اولدترافورد شکست خورده است. اگرچه آن‌ها در سال 2015 موفق به پیروزی در اولدترافورد در رقابت‌های جام حذفی شدند.

▬ در صورت تساوی، یونایتد برای اولین‌بار در 24 سال گذشته برای سه بازی متوالی در خانه به تساوی خواهد رسید.

▬ شکست در این دیدار، باعث خواهد شد یونایتد به رکورد 18 امتیاز پس از 12 بازی که کم‌ترین میزان امتیازی آن‌ها در این بازه زمانی در لیگ برتر است، برسند.

▬ ژوزه مورینیو هیچ‌گاه در یک دیدار لیگ برتر به آرسنال نباخته است. در کارنامه او پنج پیروزی و شش تساوی ثبت شده است.

▬ وین رونی در تمام رقابت‌ها 14 گل به آرسنال زده است، او تنها به یک تیم (استون ویلا با 15 گل) بیش‌تر گل زده است؛ هم‌چنین وین رونی با رکورد بهترین گل‌زن تاریخ منچستر یونایتد (بابی چارتون با 249 گل) دو گل فاصله دارد.

▬ آرسنال ونگر تنها یکی از 15 دیدار اخیر خود در برابر ژوزه مورینیو را برده است.

▬ تنها شکست خار ج از خانه آرسنال در لیگ برتر در سال 2016 در برابر منچستر یونایتد بوده است.

▬ آرسنال در کنار وست برومویچ، تنها تیمی در لیگ برتر است که در 15 دقیقه ابتدایی گل نخورده است.

** پیشینه دیدار‌ها و رقابت دو تیم:

آرسنال و منچستر یونایتد تاکنون 223 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند که از این بین منچستر یونایتد موفق به کسب 96 پیروزی و آرسنال موفق به کسب 81 پیروزی شده است. 46 دیدار دو تیم نیز با تساوی به پایان رسیده است. از دیدارهای به یاد ماندنی دو تیم، می‌توان به «نبرد اولدترافورد»، دیداری که آرسنال موفق شد قهرمانی خود در لیگ برتر را در اولدترافورد قطعی کند یا پیروزی 8-2 منچستر یونایتد در برابر آرسنال اشاره کرد.

از بازیکنان مطرحی که برای هر دو تیم بازی کرده‌اند نیز می‌توان به اندی کول، سیلوستره، دنی ولبک و البته رابین فن پرسی اشاره کرد. در تاریخ رقابت‌های دو تیم، وین رونی با 9 گل بالاتر از تیری آنری با 8 گل و رابین فن پرسی با 6 گل به عنوان بهترین گل‌زن این دیدار شناخته می‌شود (آمار مربوط به رقابت‌های لیگ برتر است).

** پیش بینی نتیجه بازی از نگاه وبسایت هو اسکورد: منچستر یونایتد 1-1 آرسنال

** ترکیب احتمالی دو تیم:

منچستریونایتد: دخئا، جونز، روخو، دارمیان، شاو، هررا، پوگبا، ماتا، رونی، مارسیال، راشفورد

آرسنال: چک، کوشیلنی، موستافی، جکینسون، مونرئال، ژاکا، کوکلین، رمزی، اوزیل، ایووبی، سانچس

602/101

کد خبر: 706023

وب گردی

وب گردی