سد رزه میزبان پرندگان مهاجر سیبری شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان گفت: مهاجرت پرندگان از سیبری برای گذراندن فصل زمستان در سد رزه آغاز شده است و تا نیمه آذرماه ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دادی گفت: سد رزه شهرستان درمیان به علت وجود آب و مواد غذایی و امنیت زیستگاه مناسبی برای پرندگان مهاجر به حساب می‌آید از این رو هزاران پرنده مهاجر همه ساله در پی زیستگاهی مناسب برای گذارندن زمستان مسافت سه هزار کیلومتری را طی می‌کنند و به سد رزه درمیان کوچ می‌کنند.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست درمیان تصریح کرد: این پرندگان مهاجر از انواع مختلف از قبیل اردک سبز، غاز وحشی، خوتکا، چنگر، باکلان، فلامینگو، حواصیل و آبچلیک هستند که فصل پاییز و زمستان را مهمان سد رزه می شوند.

این پرندگان مهاجر از انواع مختلف از قبیل اردک سبز، غاز وحشی، خوتکا، چنگر، باکلان، فلامینگو، حواصیل و آبچلیک هستند که فصل پاییز و زمستان را مهمان سد رزه می‌شوند


او با بیان اینکه مهاجرت این پرندگان تا نیمه آذر ماه ادامه دارد گفت: پیش‌بینی شده که تعداد این پرندگان به 2 هزار قطعه نیز برسد.دادی یادآور شد: هم‌زمان با مهاجرت این پرندگان آبزی و کنارآبزی به این سد در چند روز گذشته یک قطعه فلامینگو که در اثر برخورد با سیم برق دچار آسیب دیدگی شده بود پس از تیمار در سد رزه رهاسازی شد.
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست درمیان با اشاره به اینکه بحث برقراری امنیت و حفاظت این پرندگان توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست درمیان تأمین می‌شود گفت: بازرسی و کنترل‌های روزانه و گشت‌های شبانه در این مدت برای حفظ امنیت و آرامش در این سد انجام می‌شود.
او افزود: سد رزه بزرگترین سازه آبی خراسان جنوبی است که با ظرفیت آبگیری 24 میلیون مترمکعب در 60 کیلومتری شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان واقع شده است و هم اکنون 8 میلیون متر مکعب آب دارد.

700/703

کد خبر: 706028

وب گردی

وب گردی