من، مدرسه ، دوچرخه

مسابقه ملی عکس ' من، مدرسه ، دوچرخه' با توجه به اهمیت داشتن هوایی سالم و اشاعه فرهنگ استفاده از دوچرخه برای نخستین بار 22 آذرماه برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،محمد درویش مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ایرنا گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام کرده است میزان ابتلا به چاقی در کودکان زیر12 سال بسیار زیاد است و ممکن است در بزرگسالی موجب بروز بیماری های دیابت و کبد چرب شود.
او افزود: بر این اساس در مذاکراتی که با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داشتیم قرار شد تا راهی برای افزایش تحرک کودکان از مسیر منزل تا مدرسه فراهم شود که برای شروع کار و ایجاد انگیزه در کودکان پیشنهاد برگزاری مسابقه عکس من، مدرسه ، دوچرخه ارائه و مورد موافقت قرار گرفت.
او ادامه داد: شهرداری اصفهان پذیرفت تا این مسابقه برای اولین بار در این شهر برگزار شود و بر این اساس مراسم آن 22آذرماه با حضورمسئولانی از سازمان حفاظت محیط زیست، وزارتخانه های بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در اصفهان برگزار می شود.
درویش با بیان اینکه علاقه مندان برای ارسال آثار خود تا 12 آذر فرصت دارند گفت: هم دانش آموزان و هم عکاسان حرفه ای می توانند در این مسابقه شرکت کنند و در هر رده به 10 نفر از عکس هایی که سوار شدن بر دوچرخه را بیشتر ترغیب می کند جایزه داده می شود که روی هم 20 دوچرخه برقی خواهد بود.
او تاکید کرد: همچنین مقرر شد در تعریف مدارس سبز به این مقوله نیز توجه شود یعنی اینکه هر مدرسه ای که دارای پارکینگ بیشتری برای دوچرخه باشد و اولیاء ، مربیان و دانش آموزان آن بیشتر از دوچرخه استفاده کنند در اولویت قرار دارند.
مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این راستا، فشار وارد کردن به شهرداری ها است تا مسیرهای امن بیشتری برای دوچرخه سواری در خیابان های منتهی به مدارس به ویژه مقطع ابتدایی ایجاد کنند.
درویش افزود: نخستین مسابقه عکاسی من ، مدرسه ، دوچرخه با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری اصفهان برگزار می شود.

700/703

کد خبر: 706045

وب گردی

وب گردی