خودروهای فرسوده همچنان در سطح شهر جولان می‌دهند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی دستگاه‌ها تا زمانی که ملزم به اجرا و رعایت اصول ایمنی نشوند، آلایندگی هوا ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد وحدتی‌هلان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی؛ گفت: تا زمانی که تمامی دستگاه‌ها ملزم به اجرای اصول ایمنی و استانداردسازی نشوند، آلایندگی هوا روز به روز بیشتر خواهد شد.

او افزود: آلودگی هوا عوامل متعددی دارد که از جمله مهم‌ترین آن وجود کارخانه‌های صنعتی در کلان‌شهرها، کمبود ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و استفاده شهروندان از خودروهای تک سرنشین، سوخت بنزین‌های نامرغوب و خودروهای فرسوده هستند.

آلودگی هوا عوامل متعددی دارد که از جمله مهم‌ترین آن وجود کارخانه‌های صنعتی در کلان‌شهرها، کمبود ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی و استفاده شهروندان از خودروهای تک سرنشین، سوخت بنزین‌های نامرغوب و خودروهای فرسوده هستند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در جهت رفع آلودگی هوا، مسئولان اولین و راحترین راه حلی را که اجرایی می کنند، انجام طرح زوج و فرد است د حالی که برای ریشه کن شدن این موضوع علاوه بر اجرای طرح زوج و فرد باید خودروهای فرسوده، کارخانه های صنعتی و تمامی عوامل تاثیرگذار از رده خارج شوند.

وحدتی‌هلان گفت: از رده خارج‌شدن خودروهای فرسوده سال‌های بسیاری است که در جامعه مطرح شده اما امکانات اجرای آن هنوز به طور کامل فراهم نشده که ادامه این روند تأثیر مخربی در شرایط جوی ایجاد کرده است.

700/703

کد خبر: 706092

وب گردی

وب گردی