جادوگری با تکنیک و هنر 

با حضور  رضا کیانیان ،اصغر همت  و احترام برومند نمایشگاه پرتره نگاری مشاهیر سینما و تئاتر ایران شامگاه پنجشنبه 27 آبان ماه در گالری آریانا به کار خود پایان داد . 

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی پرتره نگاری مشاهیر ایران، نمایشگاه پرتره نگاری مشاهیر سینما و تئاتر ایران با مشارکت بنیاد آفرینش های هنری نیاوران و با حضورصد نفر از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی از اردیبشهت ماه سال جاری آغاز شد . پس از برگزاری ورک شاپ های اموزشی و عملی آثار ساخته شده ازروز جمعه 21 آبان ماه به مدت یک هفته در گالری آریانا در معرض دید عموم قرار گرفت . جمع بسیاری از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر بود از این نمایشگاه بازدید کردند که از میان آنها می توان به اسامی نام آشنایی چون فرهاد آئیش ، مجید مظفری، قطب الدین صادقی ، آتیلا پسیانی ، بهزاد فراهانی ، کامبیز درم بخش وآناهیتا نعمتی، اکبر عالمی ،امین تارخ ،داریوش اسد زاده و ... اشاره کرد .
رضا کیانیان بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون پس از بازدید از نمایشگاه و در گفتگویی با ذکر این مطلب که در این نمایشگاه هنرمندان با تکنیک جادوگری کرده اند گفت : دیدن این آثار برایم جالب بود . انجام هر کارهنری خوب است و به نظرم کار کردن در هر عرصه ای می تواند بسیار جالب است .
کیانیان که سابقه فعالیت در عرصه هنر های تجسمی را نیز در کارنامه هنری خود دارد در ادامه صحبت هایش با انتقاد از چیدمان نمایشگاه خاطر نشان کرد : این آثار را باید از فاصله مناسب دید تا پرتره هنرمند به خوبی نمایان شود از این رو تعدادی از کار ها متاسفانه قربانی فضای خاص نمایشگاه شده است .
احترام برومند همسر مرجوم داوود رشیدی نیز پس از بازدید از نمایشگاه با ذکر این مطلب که اگر داوود رشیدی زنده بود قطعا از دیدن پرتره اش در این نمایشگاه خوشحال می شد اظهار داشت :برگزاری چنین نمایشگاهی کاری بسیار خوب و به جایی بود .اینکه با مهرهایی تصاویری این چنین خلق می شود برایم بسیارجذاب بود .
وی در خصوص پرتره داوود رشیدی نیز گفت : تصویری که از این پرتره داوود رشیدی به رشته تسبیح درآمده است متعلق به یکی از عکس های سریال هزار دستان است .اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه وقتی می خواهند تصویری از داوود رشیدی کار کنند کنند به این تصویر مراجعه می کنند در حالی که بهترین عکاس ها از او عکس انداخته اند و مجموعه ای نفیس را من در اختیار دارم و هر کس بخواهد در اختیارش قرار دهم .
برومند در پایان صحبت هایش با تشکر از هنرمندان ودست اندرکاران برگزاری این نمایشگاه ابراز داشت : برایم بسیار ارزشمند است وقتی هنرنمایی جوان ها و استقبال مردم از این نمایشگاه را می بینم .
اصغر همت بازیگر سینما و تئاتر و از اعضای شورای سیاستگذاری گرتره نگاری مشاهیر سینما و تلوزیون نیز در صحبت هایی کنار هم قرار دان این همه پرتره را بسیار جذاب عنوان کرد و ابراز داشت : قطعا بازدید کنندگان پس از بازدید از این نمایشگاه لذت کافی و وافری می برند . . این کار باید گسترش پیدا کند و در سطح جامعه عمومیت پیدا کند چرا که با استفاده از این روش هنری هر کسی می تواند تصویری از خودش را بر روی مهره هایی چوبی بوجود بیاورد .
وی در خصوص چگونگی انتخاب صد نفر از مشاهیر سینما و تئاتر نیز گفت : انتخاب این تعداد بسیار فکر شده است. قطعا بیش از صد هنرمند فعال و حرفه در عرصه سینما و تلوزیون فعال هستند . طبیعی بود که بیشتر چهره های پا به سن گذاشته از میان مشاهیر سینما و تئتر انتخاب و کار شد .
همت در پایان صحبت هایش ضمن اظهار تاسف از درگذشت تعدادی از چهره های سینما و تئاتر همچون داوود رشیدی ،عباس کیارستمی و ...اظهار داشت :جای این هنرمندان در بین ما خالی است . از این رو برگزاری این نمایشگاه می تواند یاد و خاطره آن عزیزان را زنده نگه دارد .
در این نمایشگاه آثار صد نفر از چهره های نام آشنای سینما و تئاتر با همکاری صد نفر از هنرمندان هنرهای تجسمی با نظارت مهدی روزبه ، فهیمه مختاریان ، آهو نوین ، آیلار پور زرگر ، مهدی ساروخانی ،النا پروین ، فاطمه طائب ،پریسا شوبیری ، آزیتا بهبودی و سروناز سلطانی به مدت یک هفته در معرض دید عموم قرار گرفت همچنین هیوا پاشایی مدیرهنری و حسن مطهری مدیر روابط این نمایشگاه بودند

گفتنی است در ادامه ساخت پرتره های مشاهیر ایران ساخت پرتره شخصیت های ورزشی ایران به زودی آغاز می شود . فراخوان به منظور شرکت علاقمندان در ساخت پرتره های ورزشی ایران به زودی منتشر خواهد شد .

504500

کد خبر: 706111

وب گردی

وب گردی