خسارت 260 میلیارد دلاری نبود بهداشت و مصرف آب ناسالم

دبیر کل سازمان ملل متحد درپیامی به مناسبت روز جهانی سرویس بهداشتی گفت: هر ساله رقمی معادل 260 میلیارد دلار صرف اثرات نامطلوب دفع غیر بهداشتی فاضلاب و مصرف آب آشامیدنی ناسالم می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، بان کی‌مون در پیامی نوشت: روز جهانی سرویس بهداشتی درصدد افزایش آگاهی و ترغیب به اقدام برای حل بحران نبود سرویس بهداشتی است؛ موضوعی است که معمولا مورد غفلت قرار می‌گیرد.

به گفته دبیر کل سازمان ملل، سرویس های بهداشتی نقش مهمی در ایجاد اقتصادی قوی بازی می‌کنند. کمبود سرویس‌های بهداشتی در محل کار و سکونت نتایج ناگواری به بار می آورد که شامل ضعف در سلامت است و در نهایت منجر به غیبت از کار، کاهش تمرکز، خستگی و کاهش بهره وری می شود. حدود 17 درصد از مرگ و میرهای ناشی از محل کار از راه انتقال بیماری در محیط کار رخ می‌دهند.

دسترسی به آب، سرویس بهداشتی و اصول بهداشت، رشد اقتصادی را تسریع می بخشد. هر ساله رقمی معادل 260 میلیارد دلار صرف اثرات نامطلوب دفع غیر بهداشتی فاضلاب و مصرف آب آشامیدنی ناسالم می شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی ملل متحد، دبیر کل سازمان ملل با بیان اینکه دست‌کم هنوز دو میلیارد و 400 ملیون نفر در سراسر جهان از دسترسی به سرویس های بهداشتی محروم هستند، گفت: سرمایه گذاری در ایجاد سرویس‌های بهداشتی مناسب به خصوص برای زنان و دختران امری مهم تلقی می‌شود.

منبع: ایسنا

700/701

کد خبر: 706112

وب گردی

وب گردی