کویت از انعقاد قرارداد نظامی کلان با آمریکا خبر داد

دولت کویت اعلام کرد که به دنبال تقویت توانمندیهای نظامی خود، قرارداد جدیدی با آمریکا برای خرید جنگنده های پیشرفته به ارزش 10 میلیارد دلار منعقد کرده است .

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه 'الرای'، مقامات کویتی تعداد جنگنده های 'اف 18' مورد نیاز خود را به 40 فروند افزایش خواهند داد که یکی از بزرگترین قراردادهای نظامی در تاریخ کویت است .
به نوشته الرای، کویت پیش از این خواستار خرید 24 جنگنده شده بود، اما در قرارداد جدید تعداد جنگنده های این کشور به 40 فروند افزایش می یابد .
دولت کویت پیش از این رویکرد نظامی گسترده ای برای خرید سلاح و تجهیزات نداشت، اما در یکسال گذشته و تهدید عناصر تندرو، مقامات کویتی را به رغم کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، به فکر افزایش توان نظامی انداخته است .
به گزارش الرای، 'خالد جارالله' معاون وزیر خارجه کویت نیز اعلام کرد که این کشور از زمان جنگ دوم خلیح فارس و آزاد سازی این کشور از نیروهای رژیم بعث عراق، تاکنون سلاح هایی به ارزش 25 میلیارد دلار از آمریکا خریداری کرده و مذاکره بر سر نهایی کردن یک قرارداد 10 میلیارد دلاری دیگر ادامه دارد .
این مقام مسوول کویتی افزود: نیاز به سلاح های جدید یک امر قطعی است و با توجه به تحولات پیچیده منطقه و لزوم آماده باش نیروهای امنیتی کویت برای مقابله با چالش های احتمالی، این سلاح ها خریداری می شود. این کشور همچنین چندی پیش طی قراردادی نظامی چند بالگرد نظامی فرانسوی را خریداری کرد. کویت اعلام کرده که این قرارداد شامل خرید 24 فروند بالگرد سنگین از نوع 'کاراکال' از فرانسه است .
دولت فرانسه از بالگردهای کاراکال برای حمل و نقل نیروهای ویژه نظامی استفاده می کند. کویت همچنین در نظر دارد از فرانسه خودروهای زرهی و قایق های گشت دریایی به ارزش یک و نیم میلیارد یورو خریداری کند.
با این وجود حجم خرید تسلیحاتی کویت از برخی کشورها در حوزه خلیج فارس همچون عربستان و امارات متحده عربی کمتر است .

ایرنا

308/300

کد خبر: 706154

وب گردی

وب گردی