موزه تاریخ علوم اردبیل حرکتی نو و اقدامی ارزشمند است که آیندگان بدان افتخار خواهند کرد

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل گفت: موزه تاریخ علوم اردبیل حرکتی نو و اقدامی ارزشمند است که آیندگان بدان افتخار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، شفیع شفیعی در بازدید از موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی گنجینه‌ای از آثار علمی را در خود جای داده است، گفت: معرفی مروجان علم و دانش در استان و ابزارهایی که به توسعه علم و فناوری در استان کمک نموده‌اند از نقاط قوت این موزه می باشد.

وی تاکید کرد: بی شک این موزه می‌تواند مورد استفاده اقشار مختلف از دانش‌آموزان گرفته تا اهالی علم، فرهنگ، هنر و همچنین گردشگران قرار گیرد.

شفیعی افزود: موفقیت‌های چشمگیر این مجموعه جوان و تازه تاسیس، امیدبخش آینده‌ای روشن برای اهالی علم و دانش استان و میراث داران فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری اردبیل اظهارامیدواری کرد: با حمایت و مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی، دستگاه‌های دولتی، سازمان‌های غیردولتی، مجموعه‌داران و علاقمندان این مجموعه فاخر، روز به روز بر غنای آثار آن افزوده شده و مورد توجه و استقبال شهروندان قرار گیرد.

شفیعی با بیان اینکه کمبود چنین مجموعه‌هایی در استان اردبیل محسوس است، تاکید کرد: موزه تاریخ علوم اردبیل حرکتی نو و اقدامی ارزشمند است که آیندگان بدان افتخار خواهند کرد.

مهندس محمد انوار رئیس موزه تاریخ علوم دانشگاه محقق اردبیلی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد موزه، حمایت‌های مسئولین استانی و دانشگاهی را از این موزه کم‌نظیر دانست و گفت: این موزه از اسفند ماه سال گذشته فعالیت خود را رسما آغاز کرده و طی این مدت کوتاه از سوی انجمن ایکوم به عنوان موزه برتر کشور انتخاب شده است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف توسط موزه تاریخ علوم اردبیل در سطح دانشگاه و استان، افزود: جایزه ترویج علم سال 1395 جمهوری اسلامی ایران نیز به موزه تاریخ علوم اردبیل اهدا شده است.

انوار اضافه کرد: سال گذشته نیز نمایشگاه سیار موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران را در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار کردیم که طی مدت یک هفته برگزاری این نمایشگاه، حدود چهار هزار نفر دانش‌آموز و دانشجو از این نمایشگاه بازدید کردند.

کد خبر: 706158

وب گردی

وب گردی