هماهنگی با مدارس و مساجد برای اسکان اضطراری زائران

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از برنامه ریزی و پیش بینی امکانات لازم برای بازگشت زائران پیاده اربعین حسینی در مرزهای کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ایلنا از جمعیت هلال احمر، مرتضی سلیمی در بازدید از مرزهای کشور با اشاره به تجربه سال گذشته در هنگام بازگشت زائران از عراق، گفت: بر این اساس برنامه ریزی لازم برای تقویت قرارگاه های مرزی و پایگاه های امدادی استان های مرزی انجام شده است.

سلیمی با تاکید بر اینکه باید در مسیر بازگشت زائران آمادگی بیشتری داشته باشیم، گفت: با توجه به اینکه بیشتر محورهای کشور در هنگام بازگشت زائران شلوغ است و هم اکنون در مرز مهران با تجمع زائران رو به رو هستیم، 200 نیروی امدادی را از استان کرمانشاه به ایلام فرستاده ایم تا اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت 500 چادر را راه اندازی کنند.

او با اعلام اینکه تمامی پایگاه های استان لرستان در آماده باش کامل هستند، گفت: به علاوه انبارهای استان خوزستان را با 10 هزار تخته پتو تجهیز کردیم.

سلیمی با اعلام اینکه تدابیری برای اسکان اضطراری زائران در مرزها اندیشیده شده است، گفت: در این زمینه با مدارس و مساجد استانهای مرزی هماهنگی لازم انجام شده تا در صورت نیاز زائران در آنها اسکان پیدا کنند.سرپرست سازمان امداد و نجات با اشاره به تقویت نیروهای امدادی استان ایلام، گفت: امسال خروج زائران از مرزها همزمان نبوده و تعدادی از زائران زودتر از موعد در حال بازگشت هستند و تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

به گفته او، شهرهای اطراف شلمچه و چذابه زیر ساخت های مناسبی برای اسکان زائران دارد و در مهران نیز اردوگاهی راه اندازی شده و در صورت نیاز امکان افزایش این اردوگاه وجود دارد.

سرپرست سازمان امداد و نجات گفت: به منظور رفع مشکلات و انجام هماهنگی های لازم، روسای قرارگاه ها را برای بازدید تمامی پایگاه های استان های مرزی که در آنها خدمت می دهند، اعزام کرده ایم.

700/703

کد خبر: 706160

وب گردی

وب گردی