آمنی ویژن ۴ سنسور جدید با داینامیک رنج بالا و نویز کم معرفی کرد

کمپانی چینی Omnivision از چهار سنسور جدید رونمایی کرده است که با داینامیک رنج بالا و بهبود عملکرد کاهش نویز همراه شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز؛ کمپانی چینی Omnivision چهار سنسور جدید معرفی کرده است که در مقایسه با نسل‌های پیشین سنسور‌های این کمپانی با بهبود‌هایی همراه شده‌اند. از جمله‌ بهبود‌های انجام‌شده روی این سنسور‌ها باید به بهبود فرآیند کاهش نویز و همچنین افزایش داینامیک رنج اشاره کرد. رزولوشن سنسور‌های جدید ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسل است و ساختار آن‌ها امکان افزایش شارژ الکتریکی برای هر پیکسل را در زمان عبور جریان فراهم می‌کند که نتیجه‌ی آن افزایش داینامیک رنج است.

ساختار جدید سنسور‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا با عبور جریان الکتریکی، هر پیکسل نور بیشتری جذب کند که نتیجه‌ی آن افزایش ۱۲.۵ درصدی حساسیت سنسور و در نتیجه افزایش عملکرد در محیط‌هایی با نور کم است. همچنین تفکیک بهتر بین پیکسل‌ها، امکان کاهش نویز در زمان ثبت تصویر را فراهم می‌کند که همین موضوع اختلاط رنگ‌ها را بین پیکسل‌ها تا حد زیادی کاهش می‌دهد که نتیجه‌ی آن شفافیت تصاویر در محیط‌های کم‌نور را کم می‌کند.

نسخه‌ی استاندارد هر یک از تراشه‌های توسعه‌یافته امکان افزایش دامنه‌ی داینامیک رنج را افزایش می‌دهد که این دستاورد از طریق دو بار نوردهی متفاوت به سنسور به‌صورت هم‌زمان ( zHDR) ممکن شده است. سنسور، پیکسل‌های خود را با الگوی زیگ-زاگ تقسیم‌بندی می‌کند؛ شماری از پیکسل‌ها نوردهی در زمان طولانی‌مدت و پیکسل‌های دیگر نوردهی کوتاه‌مدت را ثبت می‌کنند. سپس دو نوردهی با یکدیگر ادغام می‌شوند و تصویری با داینامیک رنج بالا شکل می‌گیرد.

سنسور‌های جدید توسعه‌یافته را باید دومین نسل از سنسور‌های آمنی ویژن خواند که از فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برند و قادرند ویدیو‌ی 4K نیز ثبت کنند.

نسخه‌ی 4C هر دو گروه سنسور‌ها از یک الگوی فیلتر خطی رنگ غیراستاندارد بهره می‌برد که امکان ترکیب سیگنال چهار پیکسل را فراهم می‌کند و در نتیجه نویز تصاویر ثبت‌شده در رزولوشن پایین را کاهش می‌دهد.

آمنی ویژن اعلام کرده است که برای تولید انبوه این تراشه‌ها طی سال آینده‌ی میلادی آمادگی دارد.

منبع: زومیت

203/200

کد خبر: 706196

وب گردی

وب گردی