تولید سالیانه 300 تن محصولات گلخانه ای در شهرستان نمین

فرماندار نمین گفت:سالیانه بیش از 300 تن انواع محصولات گلخانه ای در شهرستان نمین کشت و برداشت می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، عبدالعلی پور در جریان بازدید از گلخانه های شهرستان نمین با اشاره به اینکه نزدیک به 10 واحد گلخانه ای در نمین فعال هستند گفت:از این تعداد واحد گلخانه ای سالیانه بیش از 300 تن انواع محصولات کشاورزی و صیفی برداشت می شود.

فرماندار نمین با بیان این مطلب که مساحت گلخانه های شهرستان بیش از 3 هکتار است افزود:واحدهای گلخانه های شهرستان تاکنون بیش از 8 میلیارد ریال تسهیلات بانکی دریافت کرده اند.

وی گفت:کشت محصولات گلخانه ای در شهرستان نمین به صورت ثابت برای 40 نفر و به صورت فصلی برای 720 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

عبدالعلی پور اظهار داشت:توت فرنگی،گیاهان دارویی،گوجه فرنگی و انواع محصولات صیفی جزو محصولاتی هستند که در گلخانه های شهرستان نمین تولید و به بازار عرضه می شود.

فرماندار نمین با اشاره به اینکه افزایش کیفیت محصول تولیدی از مهم‌ترین امتیازات محصولات گلخانه‌ای است بیان داشت: تداوم کار و تولید محصول در تمام فصول سال با توجه با امکان کنترل عوامل محیطی و تنظیم شرایط مورد نیاز گیاه در محیط گلخانه فراهم است.

وی در ادامه با بیان اینکه توسعه واحد های گلخانه ای، راه برون رفت از محدودیت منابع آبی است افزود: امروزه کشت متراکم کشاورزی باز در دنیا در حال تبدیل‌شدن به کشت در محیط‌های کنترل‌شده و گلخانه‌ای است.

عبدالعلی پور از نیاز به مراقبت دائمی محصولات گلخانه‌ای گفت و تاکید کرد: برخلاف کشت در هوای آزاد که با مراقبت کمتر می‌توان به سود قابل توجهی دست یافت در کشت گلخانه‌ای حتی لحظه‌ای غفلت می‌تواند خسارت جبران ناپذیری وارد کند.

کد خبر: 706210

وب گردی

وب گردی