آیت‌الله هاشمی: ظلم حاکم ظالم که قدرتش را از مردم گرفته است، مضاعف و غیرقابل پذیرش است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مبارزه با ظلم و عدم تحمل ظالم را از رسالت انبیاء، اولیاء، ادیان الهی و به ویژه پیام اصلی قیام عاشورا برشمرد و گفت: ظلم به هر شکل و کیفیتی مذموم است، ولی ظلم حاکم ظالم که قدرتش را از مردم گرفته است، مضاعف و غیرقابل پذیرش است که این مهم از رموز و درس‌های تاریخی و عبرت‌آموز نهضت حسینی است.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری که به مناسبت اربعین حسینی در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام و در جمع قشرهایی از مردم و کارکنان برگزار شد با تأکید بر حقانیت قیام امام حسین(ع) و تابعیت همه‌ی مردم آزاده‌ی جهان از راه ایشان، گفت: نهضت حسینی به عنوان یک حماسه غیرعادی و آسمانی، باید از همه ابعاد و جهات عمیقاً مورد بررسی قرار بگیرد، چرا که حاوی پیام‌ها و نکات ظریف و ارزنده‌ای است که با مطالعه سطحی و ظاهری قابل درک نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، وجود عاشقان و شیفتگان حسینی درسراسر جهان را که بعد از گذشت 1400 سال از قیام امام حسین(ع) همچنان مجذوب آن حضرت هستند، بی‌نظیر و شایسته تأمل و تفکر دانست و افزود: حادثه کربلا اصلاً مسأله‌ معمولی نیست و سوال اساسی این است که چرا با گذشت سالیان سال هر روز، بر تعداد علاقه‌مندان و دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) و یارانش اضافه می‌شود؟

وی، با اشاره به پیاده‌روی‌های عاشقانه مردم برای حضور در کربلا، گفت: این نشان از عشق و علاقه‌ی مردم به نام و قیام امام حسین(ع) و روشن بودن شمع وجودی قیام اباعبدالله در دل تاریخ و تنفر از ظالم و حمایت از مظلوم است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، در این مراسم که کارکنان دفتر، نیروهای تیپ حفاظت و جمعی از مردم به ویژه خانواده‌های معظم شهدا و سلسله جلیله روحانیت از استان‌های تهران، البرز، قزوین، ورامین، یزد، اصفهان و حوزه علمیه قم حضور داشتند، اظهار داشت: قیام خونین عاشورا، یکی از سازنده‌ترین و در عین حال دردناک ترین قیام‌های تاریخ است که دنیا را تکان داد و مسلمان، غیرمسلمان، شیعه و سنی را تحت تأثیر خویش قرار داد.

وی مبارزه با ظلم و عدم تحمل ظالم را از رسالت انبیاء، اولیاء، ادیان الهی و به ویژه پیام اصلی قیام عاشورا برشمرد و افزود: ظلم به هر شکل و کیفیتی مذموم است، ولی ظلم حاکم ظالم که قدرتش را از مردم گرفته است، مضاعف و غیرقابل پذیرش است که این مهم از رموز و درس‌های تاریخی و عبرت‌آموز نهضت حسینی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تشریح واقعه عاشورا و حوادث پس از آن تا اربعین حسینی که سراسر رنج، درد، ستم بر اهل بیت(ع) و فرزندان امام حسین(ع) به ویژه حضرت زینب(س) و حضرت زین‌العابدین(ع) بود، گفت: لشکر یزیدیان بدترین ظلم‌ها و فجیع‌ترین برخوردها را مرتکب شدند و خودشان سنگ بنای نابودی، بدبختی و سرنگونی خویش را گذاشتند.

وی با اشاره به لقب ثار‌الله امام حسین(ع) گفت: این لقب تصادفی نیست و به این معناست که تا ظلم وجود دارد خون امام حسین(ع) همچنان می‌جوشد و تا نابودی آخرین ظالم در جهان این خون اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: اگر اهل بیت امام حسین(ع) اسیر می‌شوند، به خاطر این است که جامعه از ظلم رهایی یابد و به عدالت برسد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تشریح وقایع اسارت خاندان اهل بیت(ع) از بعد از وقایع عاشورا تا انتقال کاروان اسرا از کربلا تا شام و برشمردن منازل چهل‌گانه توقف اسرا، گفت: در هر منزلگاه، مظلومیت کاروان اسرا موج تنفر و انزجار مردم مسیر علیه بنی‌امیه و یزید را به همراه داشت و هر چه کاروان به سمت شام پیش می‌رفت ذلت و خواری بنی‌امیه افزایش پیدا می‌کرد و خون امام حسین(ع) و یارانش و اسارت خاندانش بساط ظلم امویان را متزلزل‌تر می‌کرد.

وی در ادامه سخنان خویش با تأکید بر اینکه شیعه همچنان مظلوم و مورد ستم است، گفت: ان‌شاءالله با ظهور امام زمان(عج) هدف اصلی اباعبدالله الحسین(ع) که امنیت، عدالت و زندگی در سایه عدالت اسلامی و قرآن کریم است و منجر به نابودی آخرین ظالم در دنیا خواهد شد، تحقق می‌یابد.

در آغاز این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین رستگاری، در سخنانی با بیان اینکه حادثه و واقعه کربلا از سه عنصر خون سید الشهدا و اصحابش، انتقال پیام خون سیدالشهدا توسط حضرت زینب(س) و حضرت زین العابدین(ع) و قبر و مزار سیدالشهدا تشکیل شده است، گفت: در این حماسه روز اربعین از جایگاه والا و ارزشمندی برخوردار است که افزایش خیل راهپیمایان روز اربعین به سمت نجف و کربلا، از عجایب این حماسه حسینی است.

وی افزود: حضرت زینب(س) و حضرت زین‌العابدین(ع) به خوبی پیام عاشورا را انتقال دادند و با روشنگری خود نهضت اباعبدالله الحسین(ع) را تا ابد جاودان کردند.

در پایان این مراسم، نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه شد.

300/300

کد خبر: 706231

وب گردی

وب گردی