بیش از دوهزار اثر به جایزه صادق هدایت ارسال شده است

جهانگیر هدایت از بازنشر چند اثر تازه از صادق هدایت و همچنین روند برگزاری جشنواره هدایت خبر داد.

جهانگیر هدایت در رابطه با روند جشنواره صادق هدایت، به ایسکانیوز گفت: امسال با استقبال عجیبی از سوی شرکت کنندگان مواجه بودیم. در واقع 2650 اثر داستانی به دست ما رسیده است. این آثار نه تنها از ایران بلکه از کشورهای اروپایی و حتی امریکا هم اثر رسیده است.

او ادامه داد: چهل و هفت درصد شرکت‌کنندگان را خانم‌ها و پنجاه و سه درصد را آقایان تشکیل داده‌اند. در حال حاضر مرحله‌ی اول داوری را شروع کرده‌ایم. بهترین داستان‌های ارسالی با نظر داوران انتخاب می‌شوند و به داوران سطح بالاتر می‌رسند تا در روز تولد صادق هدایت چهار برگزیده انتخاب شوند.

هدایت همچنین از تجدید چاپ چند کتاب از صادق هدایت خبر داد و گفت: کتاب‌های «فرهنگ عامیانه مردم ایران»، «خیام صادق»، «انسان و حیوان» و «سه قطره خون» از سوی نشر چشمه بازنشر شده‌اند.

وی همچنین در رابطه با کتاب «در کوچه پس کوچه‌های پاریس» گفت: این کتاب خاطرات پدر من، عیسی هدایت است که قسمتی از زندگی صادق هدایت در آن به تصویر کشیده شده است.

هدایت افزود: پدر من نظامی بود و برای ادامه‌ی تحصیل یک دوره به فرانسه اعزام می‌شود و دوسال با صادق هدایت بود. عیسی هدایت دفترچه‌ای داشت که در آن خاطرات روزانه‌اش را می‌نوشت. من با استفاده از این دفترچه و خاطرات آن کتاب را تدوین کردم که قرار است روز سه شنبه (دوم آذر ماه) از ساعت 17 تا 19 در کتابفروشی بوکلند واقع در مرکز خرید پالادیوم از این اثر رونمایی شود.

502500

کد خبر: 706258

وب گردی

وب گردی