دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر عشق/ از خدمت به زوار امام حسین (ع) تا برگزاری مراسم سوگواری

دانشگاهیان دانشگاه ازاد اسلامی همزمان با اربعین حسینی همگام با مردم کشور سیاه پوش و عزادار کاروان اسرای اهل بیت (ع) شدند.

به گزارش ایسکانیوز، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک و با همکاری بسیج کارکنان این واحد دانشگاهی رادیو عشاق در جوار مقبره شهدای گمنام و محل استقرار موکب‌های شهرستان اندیمشک ایجاد شد.

شهرستان اندیمشک نقطه پایان لرستان و نقطه آغاز استان زرخیز خوزستان و ایلام است همچنین ورود به سه مرز مهران، چزابه و شلمچه از این شهرستان نیز امکان‌پذیر است و مردم این شهر شهیدپرور با برپایی ده‌ها موکب همچون سال‌های گذشته و با استقبال و پذیرایی شایسته از زائران اربعین حسینی (ع) ارادت خود را به سرور و سالار شهید نشان می‌دهند و امسال به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اندیمشک و با همکاری بسیج کارکنان این واحد دانشگاهی رادیو عشاق با هدف ایجاد فضای معنوی و شور و حال در میان زائرین و اطلاع‌رسانی به آنان و تقدیر از زحمات خادمان اربعین در جوار مقبره شهدای گمنام و محل استقرار موکب‌های شهرستان اندیمشک ایجادشده است.

روزانه بیش از ده هزار زائر اربعین از اندیمشک و طریق مسیرهای ریلی و جاده‌ای به مرزهای مهران، چزابه و شلمچه مراجعه می‌کنند ازاین‌رو این شهرستان نقش مهمی در تأمین نیازهای عاشقان اهل‌بیت (ع) ایفاء می‌کند.

دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در مسیر عشق

دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام برای سومین سال متوالی با برپایی ایستگاه صلواتی ( موکب) همراه و همپای مردم استان ایلام در خدمت زوار امام حسین (ع) است. برخلاف سال های گذشته امسال محوریت فعالیت های ستاد ملی اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در استان ایلام با حضور دانشجویان شکل گرفته است که در قالب تشکل های دانشجویی ، کانون های دانشجویی ، هیات های مذهبی و نهایتا کمیته دانشجویی ستاد اربعین با حمایت دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و سایر مسئولان دانشگاه مشغول فعالیت هستند. البته تاکیدات آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده مبنی بر حضور پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش جهانی نیز باعث دلگرمی و تلاش بیشتر مسئولان ذیربط شده است .

ایستگاه صلواتی دانشگاه آزاد اسلامی از 10 روز پیش تاکنون به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت است و با کمک خیرین ، هیات رئیسه دانشگاه ، اعضای هیات علمی ، اساتید ودانشجویان هر روز بیش از 5 هزار نفر پذیرایی انجام می دهد. به راستی که استان ایلام و مرز بین المللی مهران مسیر عشق به امام حسین (ع) است و علیرغم تاکید مسئولان ذیربط مبنی بر تردد از مرزهای دیگر ولی همچنان مردم ایران اسلامی مرز مهران را انتخاب نموده و در شهر 15 هزار نفری مهران فقط بیش از 130 هزار دستگاه خودرو پارک شده است و پیش بینی می شود 70 درصد زوار برای برگشت از مسیر مهران وارد ایران اسلامی شوند که این مهم نیاز مند تلاش بیشتر و شبانه روزی ایستگاههای صلواتی برای خدمت رسانی به زوار است. دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز در مسیر عشق به امام حسین قرار دارد و با را اندازی ایستگاه صلواتی، پارکینگ در شهر مهران و ایلام برای خودروهای زوار و اسکان زوار در همایش اربعین حسینی که تجلی عشق و علاقه به اسلام و ائمه اطهار است شرکت کرده است.

مراسم سوگواری اربعین حسینی(ع) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

در آستانه اربعین حسینی و همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران وفادارش، مراسم معنوی سوگواری دانشگاهیان واحد کرج با حضور جمعی از مسئولین، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در مسجد پیامبر اعظم(ص) این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم که با نوحه خوانی، سینه زنی و اجرای تعزیه همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به صورت مبسوط سخنرانی کرد.

لازم به ذکر است عزاداران پس از اقامه نماز ظهر و عصر با حضور بر مزار شهدای گمنام این دانشگاه با قرائت فاتحه به این شهدای گرانقدر ادای احترام کردند.

برگزاری مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد انزلی

مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) و یاران باوفای ایشان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برگزار شد.

به همت معاونت فرهنگی ، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی و به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی, مراسم سوگواری با حضور سرپرست, اساتید, کارکنان و دانشجویان این واحد دانشگاهی برگزار شد .

این مراسم همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر و در محل نمازخانه دانشگاه برگزار شد و حاضران در مراسم؛ به یاد غم ها و مصائب امام حسین ( ع ) و یاران باوفای ایشان به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم؛ ایستگاه صلواتی توسط کانون هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی برپا شد.

درهمین روز دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در حرکتی خیرخواهانه و در راستای توسعه فرهنگ اهدای عضو, ایستگاهی برپا کرده و در این ایستگاه پذیرای متقاضیان تکمیل فرم اهدای عضو بود.

گفتنی است دکتر علیرضا اقدامی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی نیز در این ایستگاه حضور یافته و اقدام به تکمیل فرم اهدای عضو کرد.

حضور 15 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در سفر معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: با همکاری بسیج دانشجویی، 15نفر از دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر به جمع راهپیمایی اربعین حسینی پیوستند.

دکتر وحید خطیبی، پیاده‌روی اربعین را جلوه‌ی زیبای وحدت، همدلی، ایثار و تقویت باورهای معنوی دانست و افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری، «شروع جاذبه‌ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. جابربن‌عبداللَّه را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی، در دل من و شماست. کسانی که معرفت به اهل‌بیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است. این از آن روز شروع شده است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، پیاده‌روی اربعین حسینی را زنده نگه داشتن اهداف والای امام حسین(ع) و قیام عاشورا دانست و افزود: پیروان مکتب حسینی با حضور گسترده و خودجوش در پیاده‌روی اربعین، به جهانیان نشان دادند که نه داعش و نه سایر گروه‌های تروریستی تکفیری، نخواهند توانست ذره‌ای از ارادت عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را کم کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با اشاره به حضور جمعی از اهل تسنن و مسیحیان در پیاده‌روی اربعین حسینی تاکید کرد: وجود مقدس امام حسین(ع) همانند خورشیدی است که تا قیامت، همیشه فروزان و ملجا عاشقان و پیروان آن حضرت خواهد بود.

ارائه خدمات درمانی به زائران حرم حضرت معصومه (س) توسط دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

به مناسبت اربعین حسینی تیم درمانی دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با مشارکت جمعیت هلال احمر خدمات درمانی به زائرین و مجاورین حرم حضرت معصومه «س» ارائه می شود .

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر محمد جواد قاسم زاده معاون علوم پزشکی واحد قم گفت : در راستای ارائه خدمات درمانی به زائرین و مجاورین حرم حضرت معصومه «س» ، تیم درمانی این حوزه همچون سالهای گذشته در روز اربعین حسینی با مسئولیت خانم رموزی و با همکاری جمعیت هلال احمر استان قم با استقرار در درمانگاه حرمی واقع در خیابان آیت الله نجفی مرعشی آماده ارائه خدمات درمانی رایگان در زمینه های ویزیت پزشک عمومی ، خدمات پرستاری و مامایی است.

برگزاری مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در آموزشکده سما دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی مراسم بزرگداشتی با حضور دانشجویان و برخی مسئولان دانشگاه در تالار اجتماعات آموزشکده سما شهرستان تربت جام برگزار شد. حجت الاسلام دکترطاهری امام جمعه شهرستان در این مراسم طی سخنانی ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و ابراز خوشحالی از حضورش در جمع جوانان و دانشجویان، به بیان برخی خاطرات تلخ و شیرین از لحظات ارزشی و معنوی دوران اسارتش در چنگال گروهک ترورسیتی عبدالمالک ریگی پرداخته و افکار و عقاید مولوی افراطی و روحانی متعصب را تشریح کرد.

شرکت مسئولان و دانشجویان سما زاهدان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی

معاونت سما زاهدان به همراه تعدادی از دانشجویان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کردند.

محسن حیدری نسب معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما و دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان سیستان و بلوچستان به همراه تعدادی از دانشجویان آموزشکده سما به‌منظور بزرگداشت اربعین حسینی عازم کشور عراق شدند تا با پای پیاده در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند.

حیدری نسب با توجه به هدف خود از راهپیمایی اربعین حسینی خاطرنشان کردند که بی‌شک فقط برپاداشتن عَلَم عزای حسین(ع) و اشک ریختن در ماتم او نیست بلکه در ورای این صورت ظاهر که بسیار نیز سفارش شده است، حقیقتی وجود دارد و آن احیاء آرمان‌ها، اهداف و توجه به انگیزه‌های آن حرکت بی‌نظیر در تاریخ بشریت است و در جامعه اسلامی و شیعی ضرورت توجه به آن پیام‌ها افزون‌تر است.

وی با تأکیدبر اینکه، اربعین و روشنگری‌های سفیران به‌جای مانده از نهضت عاشورا است که این نهضت به یادگار مانده از مکتب امامت و وحی را برای ما تا به امروز حفظ کرده است. اربعین حسینی، در حقیقت پاسداشت ارزش‌های ولایی است که امام حسین (ع) بر سر آن‌ها تا پای جان ایستادگی کرد.

مراسم عزداری و سینه‌زنی سنتی در دانشگاه آزاد اسلامی اهرم

به همت دفتر فرهنگ اسلامی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهرم و در آستانه اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، مراسم عزداری و سینه‌زنی سنتی در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

از دیگر بخش های این مراسم سنج‌زنی و دمام‌زنی و برپایی ایستگاه صلواتی بود.

از نکات جالب توجه این مراسم که با استقبال مسئولان، دانشجویان و اساتید دانشگاه مواجه شد، این بود که همه برنامه های این مراسم عزاداری توسط دانشجویان دانشگاه برگزار شد.

200

کد خبر: 706259

وب گردی

وب گردی