کربلا در اربعین/ سیل خروشان جمعیت زائران حسینی به سمت بین الحرمین

در آستانه اربعین حسینی شاهد حضور میلیونی زائران در بین الحرمین و خیابان های اطراف کربلا هستیم و زائران با شور و شوق زیادی خود را به بین الحرمین رسانده اند.

به گزارش ایسکانیوز این روزها کربلا روز و شب نمی شناسد٬ حال عاشقان حسینی اینجا تماشایی است٬ موج جمعیت آنقدر زیاد است که از روزهای گذشته بیشتر راههای منتهی به حرم امام حسین(ع) و حضرت عباس علیه السلام بسته شده است و زائران تنها با پای پیاده قادر به تردد در خیابان های ورودی بین الحرمین هستند.
هم اینک در کربلا جای سوزن انداختن وجود ندارد٬ ورود به این شهر بسیار مشکل است و هر لحظه موج تازه ای از زائران در حال ورود به این شهر است.
در میان موج جمعیت٬ زائرانی از کشورهای ایران، بحرین، سوریه، لبنان، آذربایجان، افغانستان و پاکستان دیده می شود.
گفته شده تا کنون بیش از دو میلیون زائر ایرانی وارد خاک عراق شده اند که بیشتر آنان خود را به شهر کربلا رسانده اند، نمونه بارز حضور زائران ایرانی در شهر کربلا افرادی هستند که به عشق کشور٬ تصاویر رهبر معظم انقلاب را در دستان خود گرفته اند.
بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا ٬مسیر 80 کیلومتری نجف - کربلا که به عنوان جاده 'طریق الحسین' شناخته می شود٬همچنان سرشار از شور و شوق حسینی است و با وجود ترافیک شدید خودروها و ازدحام بیش از حد زائران در این مسیر٬ زائران تلاش می کنند خود را به کربلا برسانند و در مراسم اربعین فردا شرکت کنند.
چیزی تا بزرگترین اجتماع بشری جهان باقی نمانده است٬ همه زائران آماده می شوند تا در این کنگره بزرگ حضور یابند و ضمن تجدید بیعت با با آرمان های سید و سالار شهیدان فریاد هیهات من الذله و لبیک یا حسین را به گوش همه جهانیان برسانند. همزمان با این شور و شوق حسینی٬ دستگاه های امنیتی و نظامی عراق تدابیر ویژه خود را برای تامین روز اربعین تشدید کرده و نیروهای امنیتی به صورت گسترده ای در سراسر این شهر مقدس مستقر هستند.
مسئولان عراقی تاکید کرده اند که نیروهای امنیتی این کشور برای تامین امنیت زائران در روز اربعین در آمادگی کامل هستند.

منبع: ایرنا

303/101

کد خبر: 706316

وب گردی

وب گردی