حضور هیات‌های مذهبی دانشگاه‌ها در مراسم عزاداری حسینیه امام خمینی(ره)

هیات‌های عزاداری دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور با شرکت در راهپیمایی روز اربعین، به سمت حسینیه امام خمینی(ره) حرکت کردند تا ضمن دیدار با مقام معظم رهبری به عزاداری سالار شهیدان امام حسین(ع) بپردازند.

به گزارش ایسکانیوز، هر ساله در روز اربعین حسینی هیات‌های دانشجویی سراسر کشور با برگزاری دسته‌های عزاداری از دانشگاه تهران به سمت حسینیه امام خمینی(ره) حر کت کرده و ضمن دیدار با مقام معظم رهبری به عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) می‌پردازند.

در اربعین امسال نیز هیات‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور ضمن حضور در دانشگاه تهران به سمت حسینیه امام خمینی(ره) حرکت کردند.

در این هیات عزاداری دانشگاهی، علاوه بر دانشجویان، اساتید و فرزندان شهدا نیز حضور داشتند.

دکتر حسین سروقامت، مدیر فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به برگزاری برنامه‌های دانشجویی در اربعین حسینی، گفت: هر ساله هیات‌های دانشجویی از سراسر کشور با حضور در دانشگاه تهران در راهپیمایی روز اربعین شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی دسته عزاداری دانشجویان و اساتید دانشگاهی از دانشگاه تهران به سمت حسینیه امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: در این هیات عزاداری 3100 نفر از دانشجویان هیات‌های مذهبی دانشجویی سراسر کشور دعوت شدند و این هیات‌ها امروز صبح پس از ورود به تهران، در دانشگاه تهران حضور یافتند.

سروقامت، آغاز این برنامه را از نماز صبح دانست و ادامه داد: پس از اقامه نماز، خواندن زیارت عاشورا و برگزاری مراسم سینه‌زنی و عزاداری برای سالار شهیدان امام حسین (ع) دسته عزاداری به سمت حسینیه امام خمینی(ره) راهپیمایی خواهند کرد.

مدیر فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر اینکه در این دسته عزاداری اعضای 80 هیات عزاداری اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور نیز حضور دارند، یادآور شد: علاوه بر آن ائمه جماعتی که در دانشگاه‌ها اقامه نماز می‌کنند نیز در این دسته عزاداری مشارکت کردند.

به گفته وی، در این هیات عزاداری دانشجویی نیز تعدادی از فرزندان شهیدان نیز حضور دارند.

برنامه‌های ارائه شده در حسینیه امام خمینی(ره)

سروقامت با اشاره به سایر برنامه‌های اربعین، اظهار کرد: در حسینیه امام خمینی(ره) نیز ضمن دیدار با مقام معظم رهبری، حاج آقا پناهیان سخنرانی خواهد داشت و در ادامه با مداحی حاج میثم مطیعی به عزاداری خواهیم پرداخت.

وی اقامه نماز ظهر در این حسینیه را از دیگر برنامه‌های امروز نام برد و افزود: هدف از برگزاری این مراسم این است که اگر دانشجویی به زیارت امام حسین (ع) نائل نشده است، درصدد بودیم که با برگزاری این مراسم قدری شرایط عزاداری و ماتم حسینی را برای امثال وی فراهم کنیم.

سروقامت دیدار با مقام معظم رهبری را از دیگر اهداف برگزاری این مراسم عنوان کرد و گفت: برگزاری این مراسم تجدید بیعتی با مقام معظم رهبری خواهد بود.

سهمیه‌بندی دانشگاه‌ها برای حضور در حسینیه امام خمینی(ره)

مدیر فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به نحوه حضور دانشجویان و اساتید مراسم امروز اربعین، گفت: تقاضاهای زیادی از سوی دانشگاه‎های سراسر کشور برای حضور در این مراسم ارسال شد و بر اساس سهمیه‌ای که برای هر دانشگاه تعیین شده بود، هیات‌های عزاداری دانشگاه‌های سراسر کشور در این مراسم حضور یافتند.

وی با تاکید بر اینکه حضور دانشجویان بر اساس حداقل سهمیه به هر دانشگاه اکتفا شده است، یادآور شد: بر این اساس 3100 نفر برای حضور در این مراسم انتخاب شدند.

به گفته این مقام مسؤول، سهمیه‌بندی دانشگاه‌ها بر اساس معیارهایی چون استقرار دانشگاه‌ها در مرکز استان و یا در شهرستان و دانشگاه مادر بودن تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا هیات عزاداری دانشگاه‌های سراسر کشور از دانشگاه تهران به سمت خیابان فخر رازی و خیابان جمهوری به سمت خیابان فلسطین و حسینیه امام خمینی(ره) حرکت کردند.

در این دسته عزاداری، 100 نفر از استادان دانشگاهی و 500 فرزند شهید نیز حضور داشتند.

200

منبع: ایسنا

کد خبر: 706318

وب گردی

وب گردی