دیدار پوتین و شی جینپینگ در حاشیه اوپک

سخنگوی کرملین اعلام کرد: رئیس جمهور روسیه و همتای چینی خود در نشست سران آسیا پاسیفیک در لیما درباره چگونگی پیوند اتحادیه اقتصادی اوراسیا روسیه و کمربند اقتصادی جاده ابریشم چین گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه درباره ابعاد نشست اقتصادی آسیا پاسیفیک در پرو در جمع خبرنگاران گفت: سران دو کشور روسیه و چین درباره افزایش همکاری‌ها با APEC در موضعی مثبت مذاکره کردند.

پسکوف ادامه داد: سران دو کشور همچنین درباره جزئیات برنامه دیدارهای سطح بالای خود در آینده و چگونگی پیوند اتحادیه اقتصادی اوراسیا و پروژه جاده ابریشم گفت‌وگو کردند. اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک اتحادیه اقتصادی منطقه‌ای تحت رهبری روسیه است که کاهش محدودیت‌های مبادلاتی میان اعضای خود شامل روسیه، قرقیزستان، ارمنستان، بلاروس و قزاقستان را در نظر دارد.

چین نیز در حال گسترش یک پروژه اقتصادی است که از سوی دولت رئیس جمهور فعلی این کشور در سال 2013 مطرح شد. این پروژه صادرات کالا از اقیانوس آرام به دریای بالتیک را تسهیل می‌کند. این پروژه قرار است چین را به اروپا متصل کرده و روابط اقتصادی میان آسیا،‌ اروپا و کشورهای خلیج فارس را گسترش دهد.

منبع: ایسنا

303/101

کد خبر: 706358

وب گردی

وب گردی