ربیعی : ارائه لایحه حمایت از معلولان به مجلس /ایجاد اشتغال برای کودکان بی سرپرست

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ،صبح امروز در حاشیه مراسم اربعین حسینی در مرکز بهزیستی اردیخانی ، اقدامات این وزارتخانه را ، در جهت حمایت از کودکان تحت پوشش مراکز بهزیستی تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز ؛مراسم سوگواری اربعین صبح امروز در مرکز بهزیستی شهید اردیخانی با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

علی ربیعی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز بهزیستی اردیخانی با بیان اینکه خود نیز بزرگ شده همین منطقه از تهران است، اظهار کرد: اینجا جنوبی ترین و فقیرنشین ترین منطقه تهران است، که من و امثال من در آن رشد کرده ایم.

او با اشاره به این که کودکان این مرکز از داشتن پدر و مادر محروم بوده، لذا با این وجود آینده روشنی را پیش رو خواهند داشت افزود:خودتان را با مطالعه توانمند و قوی کنید،من از همین کوچه پس کوچه ها بزرگ شدم و به اینجا رسیده ام و مطمئن هستم شما نیز به مقام های بالاتری خواهید رسید.

ربیعی با تاکید بر جلوگیری از رها سازی کودکان توسط والدین در خیابان ها تصریح کرد: ما در سازمان بهزیستی شرایطی را آماده سازی کرده ایم که این کودکان را بپذیریم و من این پیام را بارها تکرار میکنم که کودکان را در خیابان ها رها نکنند ،بررسی های ما نشان داده که کودکانی که با خانواده اتصال دارندهرچند تحت مراقبت و نگهداری ما رشد کنند،نسبت به هم نوعان خود توانمندتر می شوند.

وزیر رفاه با تاکید بر اینکه در دولت بحث غربالگری پیش از ازدواج پیگیری می شود بیان کرد: ما در سازمان بهزیستی شرایط لازم برای پذیرفتن بچه‌هایی که خانواده آنها تمکن مالی ندارند را فراهم کرده‌ایم و همچنین برای جلوگیری از تولد یک کودک معلول طرح غربالگری ژنتیکی را دنبال کردیم و سعی کردیم آن را در برنامه ششم توسعه نیز مطرح کنیم.

ربیعی به اجرای برنامه غربالگری ژنتیک در پنج استان کشور اشاره کرد و گفت: ما به دنبال اجباری کردن این طرح در سراسر کشور هستیم و مطمئنیم با تمرکز بر مناطق محروم اقدامات موثری انجام خواهد شد که بر این اقدام بزرگ و موثر آقای روحانی بسیار تاکید کرده اند .
وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در خصوص نحوه حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل گفت: اقداماتی را از مناطق محروم آغاز کرده ایم چرا که هر سال تعداد زیادی از این کودکان را با بودجه رفاهی ای که تعیین کرده ایم و با کمک آموزش و پرورش به مدارس باز گردانده می‌شوند.

او ادامه داد: همچنین تلاش کردیم در زمینه راه اندازی مراکز ترک اعتیاد کودکان نیز سرمایه گذاری کنیم. در همین راستا در دو استان سیستان و بلوچستان و یکی دیگر از استانها، این مراکز راه اندازی شده است.

وزیر رفاه تصریح کرد: ما برای مادران معتاد نیز مراکزی پیش بینی کرده‌ایم که کودک خود را در محیطی امن به دنیا آورند.

ربیعی در ادامه سخنان خود ضمن تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانانی که در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند باید توانمند شوند اظهار کرد: در اینجا کودکانی همانند بهرام که در هلند توانست با دریافت جایزه، در زمینه نقاشی موفقیت کسب کند، حضور دارند لذا ما در حال شناسایی توانمندی آنها هستیم و برنامه ای تبیین شده که کودکانی که از بهزیستی بیرون می‌آیند در زمینه اشتغال ساماندهی شوند.

او افزود :تعدادی از طراحی های این برنامه ها و اقدامات را آغاز و پیاده سازی کرده ایم ، آنهایی که قادر به رفتن به دانشگاه نبودند را به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی کرده ایم ، امیدواریم تا پایان سال 97 هیچ کودکی بدون شغل از سازمان بهزیستی بیرون نرود.


وزیر رفاه ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ما این بود که سعی کردیم این نوجوانان را در صندوق کارآفرینی امید عضو کنیم یا به طور انفرادی برای آنها ایجاد اشتغال کنیم.

ربیعی در پایان از اقدام این وزارتخانه در خصوص ارائه لایحه حمایت از معلولان به مجلس نیز خبر داد.

101/402

کد خبر: 706375

وب گردی

وب گردی