آزموده: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیازمند جلوگیری از تحجر و تعصب هستیم

حجت الاسلام والمسلیمین آزموده استاد حوزه و دانشگاه گفت: با توجه به فرمایشان مقام معظم رهبری تحقق اهداف انقلاب اسلامی 5مرحله دارد که مرحله نهایی آن ایجاد تمدن نوین اسلامی می باشد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز؛ حجت الاسلام والمسلیمین آزموده استاد حوزه و دانشگاه در نشست هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع "آزاد اندیشی در قرآن کریم" که با حضور اساتید هیات علمی این واحد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی گفت: مرحله‌ی اول در این فرآیند، شکل‌گیری انقلاب اسلامی است مرحله ای که در آن نظام طاغوتی و غیر اصیل و انحصارگرایانه برکنار و با رهبری مقام امام راحل نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت.

آزموده خاطرنشان کرد: دومین مرحله تحقق نظام اسلامی مرحله نظام سازی است؛ زیرا اگر انقلابی شکل بگیرد و این انقلاب به درستی نظام سازی نشود مانند نظام های مختلفی همچون نظام روسیه، فرانسه و .... قطعا دچار فروپاشی و انحراف خواهد شد.

وی با اشاره به مرحله سوم تحقق نظام اسلامی افزود: مرحله سوم تحقق اهداف انقلاب اسلامی تشکیل دولت اسلامی است یعنی دولتی که بر اساس الگوها و معیارهای اسلامی بنیان شود.

استاد حوزه و داننشگاه با اشاره به مرحله پنجم یعنی مرحله تحقق تمدن نوین اسلامی اظهار کرد: دولت اسلامی بعد از اینکه شاخصه های دولت کریمه را پیدا کرد وارد مرحله جامعه اسلامی می شود و به عبارتی اگر جامعه و نظام اسلامی بتواند بر مولفه های مختلف همچون مولفه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ... بر منطقه و حتی جهان تاثیرگزار باشد می توانیم وارد مرحله تحقق تمدن نوین اسلامی شویم.

آزموده با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد تمدن نوین اسلامی گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی نیاز به جنبش نرم افزاری و جلوگیری از تحجر و تعصب داریم؛ بنابراین ضرورت اولیه این است که تفکرات و آراء مختلفی که در جهان وجود دارد آن ها را به درستی ارزیابی کرده و بر اساس محور دین اسلامی و قرآن کریم از آن بهره برداری کنیم.

وی افزود: در قرآن کریم 300 آیه برای تشویق و ترغیب به تفکر، تدبر و تامل نازل شده است؛بنابراین بدون آزادی اندیشه و فکری نمی توانیم مبناهای فکری و فلسفی مقابل خود را نقد کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در مواجهه با اسلام 3 گروه متعصب و منجمد الفکر، ستیزه جویان اسلام و گروه میانه یا گروه استوار وجود دارد.

در پایان این جلسه اعضای هیأت علمی ضمن اشاره به آموزهای مختلف دینی قرآن کریم با یکدیگر به تبادل نظر پرداختند.

کد خبر: 706430

وب گردی

وب گردی