سلحشوری:نمایندگان زن مجلس نسبت به آحاد مردم مسئول هستند

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با تشریح فعالیت‌های این فراکسیون گفت که نمایندگان زن مجلس نسبت به آحاد مردم مسئول هستند و در جهت استمرار امیدی که در دل مردم ایجاد شده از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا، مجلس دهم شش ماه است فعالیت خود را آغاز کرده و زنان نماینده نیز همگام با مردان فعالیت خود را در مجلس انجام می‌دهند. طبیعتا با توجه به اینکه میزان حضور زنان در مجلس دو برابر شده و باید نشان دهیم که نمایندگان خانم می‌توانند در جهت رفع مشکلات جامعه زنان چه در بعد قانونگذاری، چه در نظارت قدم بردارند.

وی افزود: نمایندگان خانم در جریان تقسیم بندی کمیسیون‌های تخصصی مجلس به صورت فعال شرکت کردند و در هیات رئیسه برخی از کمیسیون ها حضور دارند. البته بعد از آن حضور خانم‌ها در کرسی‌های بین‌المجالس جهانی و آسیایی پررنگ‌تر شد و همچنین خانم‌ها در جریان انتخابات نمایندگان ناظر در شوراها ایفای نقش کردند و 13 نفر از آنها در شوراها به عنوان ناظر حضور پیدا کردند. زنان نماینده همچنین در فراکسیون زنان و فراکسیون‌های سیاسی مثل امید، نقش فعالی دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به ارتباط زنان نماینده با موکلانشان یادآور شد: یکی از اقدامات ما رفع ایراد شورای نگهبان از لایحه کاهش ساعت کاری زنان بود. همچنین طرح دو فوریتی برای تعیین تکلیف فرزندان زنان ایرانی که با اتباع غیر ایرانی ازدواج می‌کنند از دیگر اقدامات فراکسیون زنان بود که گام بزرگی برای حل مشکل کودکان بی‌شناسنامه به شمار می‌آید.

سلحشوری ادامه داد: نمایندگان خانم در این شش ماه علاوه بر قانونگذاری سعی کردند ارتباط خود را با مردم حفظ کنند و بر همین اساس فراکسیون زنان برنامه‌هایی را برای بازدید از مناطق مختلف ترتیب داد. ما همچنین در حال تهیه گزارش شش ماهه فعالیت خود هستیم که آن را به مردم ارائه خواهیم کرد تا مردم در جریان فعالیت‌های زنان مجلس قرار گیرند. تلاش ما این بوده که با گروه‌های مختلف زنان گفت‌وگو کنیم و اولویت‌های جامعه زنان را استخراج کنیم. به طور مثال ما موضوع زنان سرپرست خانوار و اشتغال جوانان و به خصوص دختران که کمتر به آن توجه می‌شود را مورد توجه قرار دادیم و سعی کردیم ارتباط خود را با بدنه جامعه حفظ کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: من از زمانی که وارد مجلس شدم بار سنگینی روی دوش خود احساس می‌کنم، چرا که ما نسبت به آحاد مردم مسئول هستیم. هر کدام از ما روزانه چندین پیام از بازنشستگان، فرهنگیان، معلمین حق التدریس و غیره.. دریافت می‌کنیم و من اعتقاد دارم که ما تعهد داریم کاری برای این افراد انجام دهیم تا شرمنده آنها نشویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تعهداتی که همه ما به آن پایبند هستیم، ما را وادار می‌کند که در چهار سال دوره نمایندگی تمام تلاش خود را برای حل مشکلات مردم و توجه به مطالبات آنها داشته باشیم، تا ان‌شاءالله در پایان دوره فعالیت شرمنده مردم نباشیم.

300/302

کد خبر: 706431

وب گردی

وب گردی