دانشجویان دستیاری و Ph.d صاحب شورای صنفی مستقل می‌شوند

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت از تشکیل شورای مستقل برای دستیاران و دانشجویان Ph.d خبر داد و گفت: براساس این تصمیم دانشجویان دوره Ph.d و دستیاری می‌توانند به صورت مستقل شورا تشکیل بدهند و مشکلات صنفی خود را از طریق این شورا پیگیری کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر جلال نژادجواد با اعلام این مطلب و با اشاره به بازنگری آیین نامه شوراهای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی،‌اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل جدید این آیین‌نامه که به منظور برگزاری انتخابات سال 95- 96 به تمامی دانشگاه‌ها ابلاغ شد، تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی، واحدهای دانشگاهی، خوابگاه‌ها و دانشکده‌ها، دانشجویان باید شورای صنفی داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در دستورالعمل آیین‌نامه شورای صنفی دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید شده است که صندوقی برای مشارکت دانشجویان دوره دستیاری و کارورزی به بیمارستان‌های آموزشی ارسال شود تا آنها نیز بتوانند در انتخابات شورای صنفی مشارکت داشته باشند.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه شورای دستیاران و دانشجویان Ph.d به صورت مستقل تشکیل خواهد شد، گفت: براساس تصمیمی که در وزارت بهداشت گرفته شد در هر دانشگاه یک شورای دستیاری و دانشجویان Ph.d تشکیل خواهد شد تا این دانشجویان بتوانند مباحث و مشکلات صنفی خود را بصورت مستقل از طریق این شورا رسیدگی کنند. در حال حاضر در مرحله نهایی تدوین این آیین‌نامه هستیم که به زودی ابلاغ می‌شود.

دکتر نژادجواد خاطرنشان کرد: در دستورالعمل جدید آیین‌نامه شوراهای صنفی که به دانشگاه‌ها ابلاغ شد مراحل انتخابات شورای صنفی راحت‌تر و میزان مشارکت دانشجویان برای شرکت در این انتخابات بیشتر شده است. همچنین در این دستورالعمل سعی کردیم زمان ثبت‌نام برای داوطلبین شورای صنفی را تمدید و مراحل انتخابات این شوراها را نیز برای دانشجویان تسهیل کنیم.

وی ادامه داد: انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی که از 15 مهرماه جاری شروع شده بود در برخی از دانشگاه‌ها به اتمام رسیده و در برخی از دانشگاه‌های دیگر نیز اواخر آبان و اوایل دی‌ماه جاری به پایان می‌رسد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در پایان میزان مشارکت دانشجویان در انتخابات شوراهای صنفی سال جاری را بسیار خوب و رضایت‌بخش ارزیابی کرد و گفت: با توجه به اصلاحیه‌ای که در آیین‌نامه جدید شوراهای صنفی انجام شد میزان مشارکت دانشجویان در این شوراها بخصوص در دانشگاه‌های بزرگ بسیار بیشتر از سال گذشته بود و تعداد واحدهای دانشگاهی متقاضی برای ثبت‌نام در شوراهای صنفی بسیار بیشتر بود.

201

منبع: ایسنا

کد خبر: 706443

وب گردی

وب گردی