کاهش دما، پدیده مشترک در اکثر مناطق کشور/ منتظر بارش برف و باران در اغلب استانهای کشور باشیم

کارشناس هواشناسی گفت: کاهش دما از هم اکنون شروع شده و در اکثر مناطق کشور تا چند روز آینده ، پدیده ای مشترک خواهد بود.

به گزارش ایسکانیو به نقل از وزارت راه و شهرسازی ، محمد اصغری افزود: علاوه بر شمیران ، در اکثر مناطق مانند فریمان، بجنورد، جیرنده، خلخال، رضوان، ماسوله ، کجور، بلده، اردبیل و کوئین برف در حال بارش است که در هر حال این شرایط به برکت موجی که بخشهای شمالی کشور را تحت تاثیر خودش قرار داده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امروز این موج استان به استان در حال حرکت خواهد بود و باید منتظر بارندگی در استان قزوین و بارش برف و باران در استانهای البرز، تهران، اردبیل، گیلان ، مازندران، گلستان و همینطور کمی پایین تر در قم، استان مرکزی حتی شرقی ترین استان در همدان باشیم.

اصغری گفت: در سمنان ،خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز این پدیده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: اما پدیده مشترک در اکثر مناطق کشور ، کاهش دماست که این پدیده از هم اکنون شروع شده بطوری که در مشهد مقدس و زاهدان 6 درجه نسبت به روز قبل در همین ساعت هوا سردتر شده است.

وی افزود: در شهرهای بجنورد، گرگان ، سمنان و کرمان هر کدام 4 درجه نسبت به روز قبل کاهش دما را احساس کردند یعنی ما پدیده جو مشترک سردی هوا را در اکثر مناطق کشور و استمرار این هوای سرد را تا اواسط هفته آینده خواهیم داشت که اوج سرما را در شمال شرق کشور پیش بینی کرده ایم.

اصغری ادامه داد: برای آذری ها و کردها پدیده خاصی را بجز وزش باد پیش بینی نکردیم اگرچه در جنوب غرب کشور، کسانی که در حال رفت و آمد به کربلا ، نجف و سامرا هستند در حال حاضر با پدیده خاص جوی مواجه نخواهد شد بجز وزش باد در برخی ساعات و خیزش گرد و خاک.

اصغری درباره رفت و آمد زائرین به کربلا خاطرنشان کرد: اگر هموطنان آخر هفته را برای رفت و آمد انتخاب کرده اند یا روزهای نزدیک به 28 صفر باید در جریان باشند که شرایط برای بارندگی در این ایام کاملا مهیاست و لطفا حداقل لباس ضخیم و سوخت کافی برای خودروها را مدنظر داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز پیش بینی می کنیم دریای خزر و خلیج فارس طوفانی باشند در نتیجه صیادان در جریان باشند اگر با قایقهای سبک رفت و آمد می کنند کاملا به وسایل ایمنی مجهز باشند ، همینطور کشاورزان از آنجایی که کاهش دما برای این قشر خیلی مهم است در نتیجه تمام عملیاتی که مربوط به کشاورزی می باشد را مدنظر قرار دهند چرا که کاهش دما برای آنها بسیار مهم است.

101/402

کد خبر: 706477

وب گردی

وب گردی