ترجمه کتاب «خیال مجسم، تخیل و خیال‌پردازی در معماری» توسط عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

کتاب «خیال مجسم، تخیل و خیال‌پردازی در معماری» توسط دکتر علی اکبری عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری ترجمه و منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب «خیال مجسم، تخیل و خیال‌پردازی در معماری»، ترجمه دکتر علی اکبری، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری منتشر شد.

این کتاب که هفتمین اثر دکتر علی اکبری است، در ۲۰۰ صفحه در قطع وزیری و با کاغذ گلاسه و به‌صورت رنگی منتشر شده است.

شایان ذکر است ترجمه فارسی کتاب با مقدمه‌ای از نویسنده آن خطاب به مخاطبان فارسی‌زبان منتشر شده است.

خیال مجسم، مصور به بیش از شصت تصویر متنوع است که از تصاویر علمی تا شاهکارهای تاریخی معماری و هنر ترتیب یافته اند: از تصاویر آثار میکل آنژ و فرمیر تا گوردون ماتا- کلارک و استادان مدرن مانند میس وند در روهه، لوکوربوزیه، آلوار آلتو و نیز آثار با اهمیت معاصرِ استیون هان و دانیل لیبسکیند.

یوهانی پالاسما یکی از متمایزترین معماران و متفکران معماری فنلاند است. مسند های پیشین او عبارت اند از: رئیس موسسه هنرهای صنعتی، هلسینکی؛ مدیر عامل موزه ی معماری فنلاند در هلسینکی و استاد و رئیس دانشکده معماری دانشگاه فناوری هلسینکی. او همچنین به عنوان استاد مدعو در بسیاری از دانشگاه های جهان تذریس کرده است. پالاسما بیش از 30 کتاب تالیف یا تصحیح کرده است. برخی از آنها عبارت اند از چشمان پوست، معماری و ادراک حسی و دست متفکر، حکمت وجود تجسد در معماری.

گفتنی است، این کتاب در پنج بخش اصلی سامان دهی شده که عبارتند از:

۱. خیال در فرهنگ معاصر

۲. زبان، اندیشه و خیال

۳. وجوه متعدد خیال

۴. کالبد شناسی خیال شاعرانه

۵. خیال معمارانه

200

کد خبر: 706498

وب گردی

وب گردی