استقبال از فیلم جدید رولینگ/ جانوران شگفت‌انگیز خوب می‌فروشد

«جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» فیلمی جدید که بر مبنای جهان داستانی رولینگ خلق شده موفق شد در اولین آخر هفته اکرانش ۱۴۳.۳ میلیون دلار در بازار جهانی فروش کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اسکرین دیلی، «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» که پیش درآمدی بر داستان‌های «هری پاتر» محسوب می شود موفق شد بزرگ‌ترین افتتاحیه از مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» را در ۱۱ بازار جهانی کسب کند.

«جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها» که از این آخر هفته (۱۸ نوامبر) در ۶۳ بازار سینمایی اکران شد به رقم باورنکردنی ۱۴۳.۳ میلیون دلار دست یافت.

کره جنوبی با فروش ۱.۱ میلیون دلار، روسیه با فروش ۹.۸ میلیون دلار، برزیل با فروش ۶.۴ میلیون دلار، آلمان با فروش ۹.۹ میلیون دلار و ایتالیا با فروش ۶.۶ میلیون دلار از جمله کشورهایی هستند که بزرگترین فروش در افتتاحیه فیلمی از مجموعه «هری پاتر» را رقم زدند.

بریتانیا با فروش ۱۸.۳ میلیون دلار از بقیه کشورها جلوتر بود و این فروش همپای فروش «بتمن در برابر سوپرمن» که بزرگترین افتتاحیه سال بود، جلو آمد.

استرالیا با فروش ۷.۳ میلیون دلار، مکزیک با فروش ۵.۸ میلیون دلار و اسپانیا با فروش ۴.۵ میلیون دلار از دیگر نقاط پراستقبال از این فیلم بودند. چین و ژاپن هنوز نمایش ان فیلم را شروع نکرده‌اند و هفته آینده چینی‌ها و ژاپنی‌ها می‌توانند به تماشای این فیلم بنشینند.

این فیلم در اکران آیمکس خود نیز موفق ظاهر شد و در ۳۳ بازار آیمکس بالاترین رکورد فیلم های «هری پاتر» را ثبت کرد.

«جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» فیلم فانتزی و درام به کارگردانی دیوید یتس و بر اساس فیلمنامه‌ای نوشته‌ جی.کی.رولینگ است. این فیلم که اولین تجربه فیلمنامه‌نویسی رولینگ محسوب می‌شود اولین قسمت از یک پنج گانه است. رولینگ همچنین در کنار دیوید هیمن، استیو کلاوز و لایونل ویگرام، تهیه‌کنندگی فیلم را نیز بر عهده دارد. بازیگران فیلم شامل ادی ردمین، کاترین واترستون، آلیسون سودول، دن فوگلر، کالین فارل، سامانتا مورتون، ازرا میلر، کارمن اجوجو، فیث وود-بلگارو، جان ویت و ران پرلمن است. تصویربرداری فیلم در تاریخ ۱۷ آگوست ۲۰۱۵ در استودیو لیوزدن وارنر برادرز آغاز شد.

این فیلم که با بودجه ۱۸۰ میلیون دلاری ساخته شده در آمریکا نیز با اکران در ۴۱۴۴ سالن سینما در مجموع ۷۵ میلیون دلار فروخت و فیلم اول باکس آفیس آمریکا شد.

این هفته «دکتر استرنج» محصول دیزنی موفق شد تا ۲۶ میلیون دلار دیگر از فروش در ۵۳ بازار جهانی کسب کند و مجموع فروشش در بازار بین‌المللی را به ۳۹۰ میلیون دلار برساند.

این فیلم در بازار آمریکا نیز فیلم دوم باکس آفیس است و با فروش ۱۷.۵ میلیون دلار دیگر در این هفته کاهشی ۵۸.۹ درصدی را تجربه کرد. با احتساب مجموع فروش این فیلم در بازار آمریکا، در مجموع «دکتر استرنج» فروشی ۵۷۱ میلیون دلاری را در سراسر جهان ثبت کرده و از «مرد مورچه‌ای» با فروش ۵۲۰ میلیون دلار جلو زده و به نظر می‌رسد به زودی از «آیرون من» با فروش ۵۸۵ میلیون دلار نیز پیشی بگیرد.

«ترول‌ها» فیلم سوم باکس آفیس آمریکا با فروش ۱۷.۵ میلیون دلار در این آخرهفته در مجموع ۱۱۶.۲۴ میلون دلار در آمریکا کسب کرده و در بازار جهانی نیز با فروش ۱۱.۴ میلیون دلار دیگر در ۶۶ بازار جهانی در مجموع ۱۴۵.۱ میلیون دلار فروش کرده است.

منبع : مهر

705500

کد خبر: 706537

وب گردی

وب گردی