تمدید 10روزه فراخوان جشنواره «ایران ساخت» به دلیل استقبال عمومی

دبیرکل جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» از تمدید 10 روزه فراخوان این رویداد به دلیل استقبال و درخواست علاقه مندان خبر داد. 

به گزارش ایسکانیوز، پرویز کرمی دبیرکل جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» ضمن خرسندی از استقبال جامعه فرهنگی، هنری و رسانه ای و فعالان اقتصاد دانش بنیان از این رویداد، اعلام کرد: بنا به خواست و استقبال هنرمندان، فعالان اقتصادی و علاقه مندان کشور، فراخوان «ایران ساخت» به مدت 10 روز و برای آخرین بار تمدید شد.
مشاور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ضمن قدردانی از همراهی و همکاری مسوولان نهادها و دستگاه های مختلف به ویژه سازمان صدا و سیما و هنرمندان حوزه های مختلف فرهنگی و هنری کشور، بیان کرد: هدف ویژه «ایران ساخت»؛ جریان سازی و تولید محتوا برای حمایت از تولیدات و خدمات دانش بنیان ایرانی است که این امر، بدون اراده جمعی و تجمیع خواست نخبگان و هنرمندان و عموم مردم، امکانپذیر نیست. از همین رو، انتشار فراخوان «ایران ساخت» نشان داد که فعالان عرصه های مختلف جامعه، آماده مشارکت و حمایتگری از تولیدکننده زحمتکش، متخصص و دغدغه مند ایرانی هستند.
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همچنین ابراز کرد: «ایران ساخت» سنجه و سنگ محک مناسبی برای ارزیابی حمایت جمعی ایرانیان در تلاش برای توسعه و پیشرفت از طریق افزایش تولید ناخالص ملی است و در این مسیر، نیرویی بالقوه در جامعه وجود دارد که مترصد درک شدن، دیده شدن و به کارگرفته شدن است. خوشبختانه «ایران ساخت» در این میان، پارامترهای تاثیرگذاری را دارا است.
پرویز کرمی بار دیگر بر فرادستگاهی بودن «ایران ساخت» تاکید کرد و گفت: از نخستین گام هایی که برای برگزاری «ایران ساخت» برداشته شد، ابراز مسوولیت و آمادگی در سطوح مختلف مسوولان، نخبگان و متخصصان، آشکار بود و همین امر ما را بیش از پیش به برگزاری رویدادی در خور، مصمم می کرد. از این رو، درخواست ها و اعلام آمادگی های بسیاری مبنی بر تمدید چند روزه فراخوان «ایران ساخت» ارائه شد که براساس تصمیم گیری ها، مهلت 10 روزه را به زمان فراخوان اضافه کردیم. لذا، صاحبان آثار در حوزه تولید محتوا برای حمایت کالا و خدمات دانش بنیان ایرانی، تا پایان روز اداری 10 آذرماه 1395 فرصت دارند آثارشان را از طریق وبسایت iranksaakht.ir یا به صورت فیزیکی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. با توجه به فشردگی جلسات داوری و زمان اندکی که تا زمان برگزاری این رویداد در دی ماه سال جاری داریم، دیگر امکان تمدید فراخوان وجود نخواهد داشت.
براساس این گزارش، جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان « ، »حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 10 آذرماه 1395 است.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

200

کد خبر: 706551

وب گردی

وب گردی