تاسیس ۴ پژوهشکده سلامت/ ایجاد ۳۰ رشته تحصیلی در دانشگاه های پزشکی

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با ایجاد ۴۱ مرکز تحقیقاتی، ۲ دانشکده، ۴ پژوهشکده و ۳۰ رشته از مقاطع فوق تخصصی تا کاردانی در دانشگاهها موافقت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در دو جلسه خود با تاسیس چند مرکز تحقیقاتی، پژوهشکده و موسسه آموزش عالی سلامت موافقت کرد.

شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه خود با تاسیس ۲۷ مرکز تحقیقاتی، ۲ دانشکده پیراپزشکی و پرستاری، پژوهشکده «سلامت کودکان» مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشکده «سلامت» دانشگاه علوم پزشکی شیراز موافقت کرد.

تصویب تاسیس مراکز رشد «فناوری طب بازساختی و سلولهای بنیادی» و «فناوری های نوین دندانپزشکی» در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از دیگر مصوبات این شورا بود.

همچنین در این دوره از جلسه شورای گسترش دانشگاهها، تاسیس ۲ رشته در مقطع فوق تخصصی ، ۳ رشته در مقطع دکتری تخصصی(Ph.D)، چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، ۷ رشته در مقطع کارشناسی پیوسته و ۲ رشته در مقطع کاردانی به تصویب رسید.

این شورا همچنین در دویست و پنجاه و ششمین جلسه خود در زمینه آموزشی و پژوهشی ۱۴ مرکز تحقیقاتی، پژوهشکده «ایمونولوژی و بیماری های عفونی» در دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشکده «توسعه سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، یک موسسه آموزش عالی سلامت و ۴ مرکز رشد را مورد تصویب قرار داد.

این شورا همچنین با تاسیس ۲ رشته در مقطع فوق تخصص، یک رشته در مقطع دکتری تخصصی(Ph.D)، چهار رشته در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و پنج رشته در مقطع کارشناسی پیوسته موافقت کرد.

201

منبع: مهر

کد خبر: 706566

وب گردی

وب گردی